Viața este monotonă fără călătorie, nu-i așa? Sfântu Gheorghe, o destinație de vacanță perfectă pentru iubitorii de liniște














Ah, de câte ori nu am exclamat- Ce peisaj de poveste! O spun cu patimă pentru că iubesc natura și știu că fără călătorie aș fi mult mai săracă spiritual. Chibzuiesc mult atunci când îmi dorec să plec într-o vacanță și știu că orice drum străbătut îmi va aduce bucurie și mă va întineri. Este uimitor cât de mult mă înveselește drumul, fie el și numai într-un colț de Românie... Azi, voi scrie, aici, despre satul de lângă ape...

Iubesc Delta Dunării și mai ales locul acela minunat numit Sfântu Gheorghe, unde  se varsă Dunărea în mare. Prima dată când am ajuns acolo aveam puțin peste zece ani, iar ochiul meu de explorator a văzut atunci o plajă altfel decât cea pe care o descoperisem la Vama Veche sau Năvodari. Am rămas visătorul ce se întoarce din călătoria lui cu gândul că trebuie să revină, din când în când, pe aceste meleaguri în care am descoperit întotdeauna frumuseți rare, greu de aflat într-o altă parte a lumii.

Plaja de la Sf. Gheorghe a fost dragoste la prima vedere, iar eu îmi îngădui să mă bucur de ea cu dorința și bucuria că aici voi întâlni liniștea de care am nevoie într-o vacață de vară.

Apa Mării Negre îngemănată cu Dunărea. Cine nu s-ar entuziasma la vedea unui astfel de tablou?
Dacă te întrebi cum ajungi, ei bine, trebuie să știi că o astfel de călătorie te va purta cu vaporul pe apele Dunării. Este singura posibilitate. Ai ocazia să admiri flora și fauna Deltei, ai ocazia să te răsfeți printre călătorii băștinași care te vor întreba în timpul călătoriei dacă vrei o cazare autentică în punctul extrem al României. Odată ajuns aici, după cinci ore de admirat cele mai virgine locuri deltaice din vaporul prietenos cu turiștii dornici de relaxare, îți dai seama că ai ajuns într-o lume mult diferită de cea pe care ai cunoscut-o în majoritatea vacanțelor tale. Nu e Vama Veche, nu e nici un sat uitat de lume. Sfântu Gheorghe este o comunitate a româno-ucrainiană în care vei intui tradițiile lor pătimașe, păstrate cu acea credință că acesta este viitorul... Case simple, cu acoperiș de stuf, rânduite pe ulițe, îngrijite cu artă de localnicii gospodari. Spun cu artă pentru că numai aici, în Deltă,  vei găsi o case acoperite  cu stuf în loc de țiglă. Expresive, parcă pictate de un desenator înflăcărat de frumos. Tot aici, tronează smochinii și nisipul. Dacă vei dori să mănânci smochine de pe margine drumului, atunci mergi la Sfântu Gheorghe în luna august.















Plaja se află la trei kilometri de centrul localității, iar trocariciul vesel, pe care îl iei din centrul satului, sau din poarta Green Village, te va duce până acolo. Dacă vrei să simți mai intens bucuria naturii, atunci poți merge pe jos. În jumătate de oră, vei simți valul  mării la picioare.

Green Village, o minune a Deltei pentru turiștii care vor să se bucure de confort

22 de vile clasificate patru stele- cu câte 50 de camere duble, 30 de apartamente cu două camere, opt garsoniere și un apartament cu trei camere. Vei mai găsi aici și trei restaurante de lux, trei baruri lacustre, centru de afaceri cu săli de proiecții și conferințe, piscină, jacuzzi, saună, teren de sport... Toate amenjate perfect pentru turistul care va descoperi aici un loc de o frumusețe tulburătoare.

Pe malul unui canal acoperit de nuferi se află Dolphin Camping, clasificat trei stele. O destinație potrivită celor care vor să vină să stea la cort, potrivită turiștilor cu nostalgia vacanțelor boeme, a plajelor nesfârșite și aproape pustii.






















Anul acesta, va avea loc Tabăra de Spiritualitate Δ Dunării – Sfântul Gheorghe, intre 9 și 16 iulie.

Poți afla mai multe detalii aici http://cursuri.ordo.ro/tabara-de-spiritualitate-sf-gheorghe-delta-dunarii/.


Comentarii

Postări populare