THAÏS & STRÖE: " Cum am împachetat tot atelierul în trei zile și am plecat! Eram, practic, trezite din somn și trebuia să fim gata pentru propria nuntă în zece minute"



CIFF, sau, complet, Copenhagen International Fashion Festival (include și Copenhagen Fashion Week). Pentru cine nu știe, acesta este cel mai mare, influent și inovativ târg din Scandinavia, reunind branduri, buyieri și presă din toată lumea, în special din Europa. 


 THAÏS & STRÖE au cunoscut bucuria și celebritatea la acest târg acum câteva săptămâni. Cu griji, metehne, ambiții, cu speranță. Mi-a plăcut povestea, dar mai ales mi-a plăcut pacea și seninătatea cu care iau aceste fete viața la braț și merg înainte...



"Era marți seara. O seară înăbușitoare de început de august. Deși, în general, viața profesională cu cea personală se întrepătrund armonios, în seara aceea am decis să îmi golesc mintea de griji și să mă dedic prietenelor. Și am făcut întocmai. Mi-a sunat telefonul. Era Thais, îmi spunea ceva legat de un mail la care trebuie să răspundem urgent legat de ceva, un eveniment... Nu înțelesesem prea bine. I-am zis că nu pot să verific în momentul respectiv și că ne auzim a doua zi la prima oră.



Miercuri dimineața verific mailul, era vorba de participarea la unul dintre cele mai mari evenimente de modă, în cadrul Copenhagen Fashion Weeek. În aceeași zi semnam un contract și căutam bilete de avion.
Știam că mai multe companii au zboruri în Copenhaga așa că nu m-am panicat nici atunci când cele de low cost aveau totul sold out, inclusiv spre Malmo. M-am panicat atunci când am văzut că Lufthansa mai avea câteva, și acelea cu escală de 15 ore și prețuri cu trei zerouri în euro.
Nu era totuși timp de panicat. Eram practic trezite din somn și trebuia să fim gata pentru propria nuntă în zece minute". Ne-am apucat să lucrăm la book-uri, să facem prețurile și să etichetăm totul. Liste liste liste cu tot ce avem de luat, de făcut, liste peste liste. Drumuri peste liste peste drumuri.




M-am simțit un mic Jan van Eyck. Apoi m-am simțit doar mic.

În trei zile ne-am luat bilete, am împachetat aproape tot atelierul și am plecat
Dar cum orice minune durează trei zile, ne-am trezit luni dimineață în fața unui spațiu imens.
Nu pot să descriu bucuria care mi-a invadat ființa, când, după ce am rătăcit puțin în cei 6000 m², am găsit spațiul care ne fusese alocat și când am văzut plăcuța pe care scria mare THAÏS & STRÖE. 
M-am simțit un mic Jan van Eyck. Apoi m-am simțit doar mic. Ne-am simțit mici pe lângă un spațiu imens. Cât o garsonieră dublă, practic. Un spațiu al nostru pentru o săptămână.
Aveam în față 36 m², și două zile pentru a-l umple.
Partea cea mai grea nu a fost atunci când am făcut bătături în palme de la montat mobilă. Nici atunci când eram singurele fete printre echipe de bărbați în uniforme suiți toți pe motostivuitoare și macarale. Nu, nici atunci când pos-urile nu ne acceptau cardurile (“mulțumim” băncii noastre pentru suportul 24/24 și pentru răspunsul “asta e, se mai întâmplă”).
Partea cea mai grea și cea mai grea a fost atunci când a trebuit să găsim soluția creativă pentru a pune în practică conceptul.









Cine cumpără o sută de strecurători?


O luni, ca nicio alta. Am văzut, am inspirat aerul încărcat de creativitate, am cercetat, am pus cap la cap idei și am pornit în căutare de standere, obiecte de lounge, măsuțe, obiecte pentru a crea vizualul, manechine, umerașe, oglinzi și multe altele mai mărunte, dar la fel de important
Așa am ajuns în centrul Copenhagei, găsind standerul perfect, geometric, negru, care să dea minunat pe fundalul pereților perfect albi. Ne-am dus la casă, viața parcă ne era salvată. Omul a rămas puțin în șah când i-am zis că vrem zece standere acel model. Oare unde ne credeam? Nu aveau. Era singurul, așa că ne-am luat picioarele la spinare și am mers în afara Copenhagei la magazine specializate.

Întâmplările au luat o întorsătură mai dulceagă atunci când am găsit ceva cu adevărat splendid: strecurători all black. Am privit acele site așa cum Duchamp a privit elicea la muzeul de aviație. Toată lumea cred că știe deja afinitatea noastră pentru negru și alb. Strecurătorile astea, în trei mărimi și erau (sunt) perfecțiunea întruchipată - negre, din metal. La casa de marcat, când am cerut o sută de site, vânzătoarea a rămas perplexă. S-a întors către colega ei și i-a vorbit în daneză „Cine cumpără o sută de strecurători?”. Datorită cursurilor de daneză am reușit să înțeleg și i-am explicat că nici nu vom găti tone de paste și nici nu vom fierbe ceai verde, le vom folosi pentru a crea vizualul pentru o expoziție. 

În noaptea de luni spre marți am visat numai sisteme de prindere, strecurători, oglinzi benzi dublu adezive, umerașe, site “all black” și pe fundal se auzea “check und, check und, check und”. Da, pentru ca daca nu dai check out la finalul călătoriei cu mijlocul de transport, ghici ce, ți se consumă toți banii de pe cardul de transport.





Am făcut o echipă bună, așa cum facem de.. de cinci ani încoace

Marți seara. Marți seara aveam palmele roșii, tălpile cam arse și sufletul plin. Am făcut o echipă bună, așa cum facem de.. de cinci ani încoace. 
Învățăm una de la cealaltă, ne completăm, ne tragem de mânecă, dar niciodată de șireturi.
Marți seara a fost seara în care am respirat și ne-am încărcat de energie pentru zilele ce aveau să urmeze.
Copenhaga International Fashion Festival este o lume în care am intrat fără să stăm pe gânduri.




Cu ce ne-am ales din toate astea?

Am fost singurul brand din România care a participat și ne-am simțit împlinite și măgulite de valulurile de feed-back pozitiv.
Am cunoscut profesioniști în domeniu, buyer-i, și oameni interesați exact de ceea ce facem.

Unul dintre punctele culminante a fost atunci când am cunoscut-o pe reprezentnta de la Pure London (Head of women’s wear) și când aceasta ne-a spus că îi place ceea ce facem și ne-a lansat invitația de a participa in februarie 2018 la Pure London.





THAÏS & STRÖE, singurul brand din România (made in RO, #romaniandesign) participant la CIFF, cu invitație din partea organizatorilor


"Designul nostru minimalist a atras buyerii nordici, dar și din alte țări precum (Franța, Belgia, Olanda, Germania, UK)
Stand-ul creativ și conceptual a fost foarte apreciat, atrăgea vizitatori și buyeri care au înțeles coceptul nostru și  îl apreciază."






Comentarii