Câini și femei celebre din vremuri apuse



Virginia Grey









Grace Kelly









Ființe divine de o frumusețe fizică și sufletească rar întâlnită, fascinate de cel mai bun prieten al omului. Acest articol s-a conturat în mintea mea de ceva vreme și am descoperit farmecul unei lumi demult apuse, dar atât de irezistibile...

Actrițe și femei celebre iubitoare de câini. Lumea bună a anilor 1920,  1940 sau 1960. Mi-am dorit să le descopăr, iar fotografiile vorbesc de la sine. Am escaladat aceste perioade tocmai pentru că admir naturalețea și mai ales pentru că iese la iveală, fără nicio urmă de ipocrizie, marea dragoste pentru animale.

Am încremenit, cumva,  în timpuri trăite de ele și am aflat că mulți câini erau adăpostiți, iubiți, hrăniți de actrițe celebre precum Greta Garbo, Elisabeth Taylor, Audrey Hepburn, Virginia Grey, Louise Brooks, Jean Simons, Helen Twelvetrees, Alice White, Mary Pickford, Pola Negri, Leena Horne sau Jean Arthur. Nu le voi uita nici pe Sophia Lauren sau Brigitte Bardot, însă le cunoașteți deja atitudinea față de animale. Așadar, mi-am dorit cu multă curiozitate să "deconspir" și alte personaje celebre ale acelor vremuri care nu se despărțeau ușor de câinii lor.

Fotografiile vorbesc de la sine. Sensibilitatea  e transmisă fără o desfășurare ce am putea numi-o "de ochii lumii", fără un exhibiționism gratuit. Unele imagini sunt spectaculoase, realizate cu efort pentru pictoriale devenite celebre, altele sunt instantanee care le transformă în ființe nobile lăngă frumoșii lor câini.

Tandrețe, toleranță, bunătate, toate combinate cu acele chipuri frumoase ale unor femei celebre și câinii de lângă ele.  Voi, iubitoare de animale, veți înțelege de ce mi-am dorit să scriu acest text și sper să fie un interludiu pe care să îl savurați cu interes.



Jean Simmons









Jackie Kennedy













Elysabeth Taylor












Audrey Hepburn





Louise Brooks










Sophia Lauren






Hellen Twelvetress









Alice White











Mary Pickford








Pola Negri





Leena Horne




Jean Arthur





Comentarii

Postări populare