Salvatore Ferragamo, Roger Vivier, Paul Poiret





Oamenii talentați sunt curajoși. Li se deschide o trapă spre viziune și se avântă. Prima pereche de pantofi a fost de culoare albă și era dedicată surorii lui. Ea urma să se mărite, el i-a dăruit-o după o noapte de muncă. Apoi, a urmat ceva care nu ar fi fost  creat dacă acest minunat Salvatore Ferragamo nu s-ar fi născut. Pantofii lui unici și minunați puneau femeile în aceeași dilemă! Care ar fi cei mai potriviți? Cum care? Toți!



Alături de coregrafa Katherine Dunham


Povestea lui a început în 1919, în California, într-un atelier de reparații și creare a pantofilor. Magazinul mic a devenit, în curând, loc de întâlnire a vedetelor de la Hollywood. Pe scurt, după întoarcerea lui Salvatore Ferragamo în Florența, în anul 1927, lumea deja cunoștea maniera sa de lucru, frumusețea și unicitatea pantofilor realizați cu multă măiestrie. Deschide magazine în Londra și Roma, adoptă strategii moderne de marketing în afaceri și este asaltat de femeile din lumea bună. Acestea iubeau mult pantofii lui, chiar și în vreme de război, atunci când Salvatore Ferragamo continuă să fie activ, folosind materiale simple, deloc scumpe, așa cum este rafia și pluta. În anii '60 apar primele colecții pentru bărbați, iar succesul devine ecou în marile orașe ale lumii. Design original, potrivire perfectă cu orice picior care-și dorea un pantof Ferragamo și materiale de înaltă calitate.






Autobiaografia lui Salvatore Ferragamo se regăsește în filmul regizat de Mauro Borrelli (1957)

''Astăzi există mai mult de 20.000 de modele în muzeul de pantofi și mai mult de 350 de brevete, dintre care unele au fost folosite, iar unele așteaptă să fie folosite atunci când lumea devine conștientă de frumusețea stilurilor."

Habar nu am ce efect ar putea exercita un pantof confecționat dintr-un fir continuu din nailon asupra unei femei cu picioare perfecte... Salvatore Ferragamo l-a realizat în anul 1947, iar Oscarul de modă Neiman Marcus a fost al său.









Muzeul Salvatore Ferragamo din Florența a fost inaugurat în 1995. Această perioadă a văzut și lansarea parfumurilor iconice Ferragamo, Salvatore Ferragamo pour Femme și Salvatore Ferragamo pour Homme. Casa a semnat un contract cu Timex Group pentru a crea ceasuri high-end care au fost lansate la Baselworld, cel mai prestigios târg de ceasuri și bijuterii din lume.





Alături de Sophia Lauren



























Astăzi, casa Ferragamo creează diverse produse de lux, inclusiv pungi, portofele, îmbrăcăminte, parfumuri și, bineînțeles, pantofi pentru femei. Un imperiu al bunurilor de lux, iubite în toată lumea.


Paul Poiret

Un designer trebuie să fie capabil să definească dorințele femeilor, așa spuneau pe atunci cei care chiar își doreau ca femeia să fie o ființă vie, nu leșinată din cauza corsetului.
În anul 1910 exista un oracol al modei la Paris, pe numele său Paul Poiret. Era rege în modă pentru americani, iar în Franța era pur și simplu Le Magnifique. Poiret a stabilit în mod eficient canonul rochiei moderne, a folosit tipare romantice și teatrale în colecțiile sale pline de culoare, vii, unice, vizionare.

Primele douăsprezece modele au fost cumpărate de Madleine Chéruit, care deținea un salon de modă în Place Vendôme, Paris. Mantia din lână roșie a fost începutul creațiilor pentru casa lui de modă. Această piesă a fost vîndută în peste 400 de exemplare, după ce a purta-o pe scenă actrița Réjane. Folosirea scenei ca pista urma să devină o strategie tipică a practicilor de marketing ale lui Poiret, permițându-i să-și prezinte creațiile cele mai avangardiste.









Eliberarea femeilor din corsete! Dizolvarea prin linii mult mai simple a măreției siluetei hiperbolice! Paul Poiret a realizat o revoluție! A fost o deviere radicală de la tradițiile de couture ale secolului XIX-lea. Inspirația lui venea de la chitonul grecesc ( tunica aceea purtată în antichitate de greci direct pe piele, prinsă pe umărul stâng cu o fibulă), Kimono-ul japonez și caftanul din Afrina de Nord și Orientul Mijlociu. Poiret a susținut moda care permitea tăietura de-a lungul liniilor drepte. construită din dreptunghiuri. Un astfel de accent pe planeitate și planaritate necesită o inversare completă a efectelor optice ale modei. A fost o strategie care a reușit să detroneze și să destabilizeze paradigma modei occidentale. A fost el, așa cum l-a condus talentul. A fost divin și a creat ceva divin!





Roger Vivier


Roger Vivier și-a deschis primul boutique la Paris, în 1937 și a confecționat tocuri pentru Catherine Deneuve, Brigitte Bardot, Ava Gardner, și regina Elisabeta a II-a. Astăzi, fiecare pantof și accesoriu reprezintă eleganța, fără efort, a lui Inés de la Fressange, ambasadorul brandului. Sunt iconice, atemporale și costă mult.



Vivier a creat pantofi pentru Christian Dior, între 1953 și 1963. A experimentat mai multe tipuri de toc, inclusiv pe cel care seamănă cu o virgulă. A folosit ca materiale mătasea, perlele, mărgelele, dantela foarte fină, aplicațiile și bijuteriile, unele foarte scumpe, pentru a crea decorațiuni unice pentru încălțămintea sa. În anul 1960 a știut că cizmele peste genunchi vor fi areciate de vedete. Le-a creat și au avut succes. Brigitte Bardot a fost prima care s-a bucrat de ele.  Dar, creația sa iconică rămâne Pilgrim, catarama din argint de pe pantofii pe care Roger Vivier i-a adus pe podiumul Yves Saint Laurent.   Aceștia nu puteau fi purtați decât de Catherine Deneuve, în "Belle de Jour." 



























Comentarii