Annie Montogmerie și păpușile ei din materiale reciclabile





Mi se par a fi niște păpuși cu expresii vulnerabile, ușor defecte, dar numai la prima vedere. Apoi le găsesc de-a dreptul șarmante.

La fel de mult le iubesc și copiii. Ei simt altfel apropierea de omul-animal, adoră personificările de genul acesta.

Mi-am dat de foarte multă vreme ca temă acest subiect. Găsisem știrea întâmplător, pe un site englezesc, iar azi am zărit o poză cu jucării pe pagina de facebook a unei prietene.
M-au fascinat și nu, nu-mi aduc aminte de copilărie. Nici pe departe... Poate doar de motanul Dănilă din Veronica... Eu nu am avut  astfel de jucării atunci când eram mică, lucrate cu atât de multă imaginație. Dar mi-ar fi plăcut. 

Le-am văzut, am citit despre ele și mă simt vinovată că nu pot face și eu activitatea de reciclare pe care Annie Montogmerie  o duce la capăt  cu atât de multă seriozitate și talent.
Le-am descoperit cu uimire și am realizat că din lucruri vechi poți să izbutești să faci lucruri noi, atipice, surprinzătoare,  chiar eminente. Annie Montgomerie conferă păpușilor ei o calitate suprarealistă, iar imaginația sa nu cunoaște margini. Parcă ar pune acolo, în munca ei, ceva din materia sufletului.
























Originară din Marea Britanie,  unde este și sediul fabricii de păpuși capricioase, cum îi place ei să le numească, Annie Montogmerie s-a remarcat în toată lumea. Copiii adoră aceste jucării-hibrid cu capete de animale și corp uman, iar ea se străduiește frenetic să le lucreze manual din lână, bucâți de draperii, șnururi vintage, bijuterii la fel de vintage, panglici colorate  și ațe în curcubee, păpuși vechi cărora le folosește corpul și picioarele și animale din pluș. Annie spune că fiecare jucărie în parte este unică, la fel și fiarecare trăire pe care o simte după ce finalizează o păpusă.

 Copii mici cu capete de animal 
„Realizez păpuși handmade îmbrăcate în haine la care folosesc mai multe textile. Astfel se formează  diferite modele unice pe fiecare rochie. Animalele au apărut din ce în ce mai mult în creațiile mele și  am decis să mă concentrez și asupra artei creației textile. Folosesc materiale vechi, piele și alte materiale pe care le caut în diferite locuri vintage. Chiar și goblenuri uzate, din care fac rochii colorate. Efectul vizual este minunat! Am început, de asemenea, să creez copii mici cu cap de animale, folosind corpuri vechi de păpuși și lenjerie de epocă vintage, covoare vechi în nuanțe vii. „- Annie Montogmerie










































Comentarii

Postări populare