Preocupare. Unde trăiesc momente depline prin localuri din București?

Trebuie să fiu atentă pe unde petrec timpul liber atunci când am chef să mă aventurez în localurile bucureștene. Acestea sunt momentele mele prețioase, de care vreau să mă bucur așa, ca de o irealitate impregnată cu multe vise. Adică, să simt că evadez din urban, să am poftă de muzică bună, de măiestria unui bucătar care să-mi strecoare pe sub nas o mâncare cum nu am gustat nici la mama, de genul acela de scaun în care dacă mă așez să mă desprind cât mai greu când savurez un ceai bun.

Să primesc energie bună și poezia unui loc unde oricine deschide gura arată că e binedispus. Un spațiu în care să dau frâu liber imaginației și să mă bucur alături de prieteni cu dor de vorbărie amuzantă, cu spirit, de la inimă la inimă.


Sunt câteva. Cu siguranță există mai multe, dar încă nu le-am călcat pragul. Oricum, abia aștept să le cunosc cândva și să scriu apoi și despre ele.








La Scena, pentru cei care râvnesc după senzația de zbor...  Oameni de spirirt care iubesc teatrul amestecat cu restaurant și club. Căci așa are noimă un spațiu care se vrea a fi complet și în același timp fascinant.

 " Dacă nu mai aproape de Dumnezeu, măcar de senzația de zbor. Teatrul din La Scena este un loc ude ideile plutesc și mustesc. Un spațiu în care te simți liber și stimulat. Un spațiu care este invadat de tineri creatori și, mai ales, de publicul de toate vârstele. Un teatru de al cărui traseu suntem responsabili noi, cei care credem în arta eliberată de corsetul și de abreațiile sistemului."

O cârciumă cu teatru, cum îmi place mie să o numesc, firește într-o manieră rafinată. Are și tarasă, cu o grădină ce amintește că verile sunt o încântare...

Ador saloanele acestei case boierești, unde petrecerile private alături de prietenii tăi dragi sunt o încântare. Coridoarele timpului dintre aceste saloane ale localului La Scena dau senzația că ești mult prea departe de agitația orașului. Asa ne dorim, iar aici asta găsim.

Calea Călărași, nr. 55








Camera din față




“Au trecut aproape 4 ani”. E paradoxal pentru că toți mi-au spus… aici nu există timp sau că s-a oprit în loc, deci unde a fugit nemernicul!? Din dor, dintr-o acerbă căutare de bun gust și acel autentic românesc nostalgic am născut Camera din Față, sau Cămăruța, cum am ajuns împreună cu apropiații să alintăm povestea creată în acești ani, pe care nu-i vom lăsa niciodată în izbeliștea uitării."






Ceai, bun, așa cum îmi place... Loc de băut ceai bun. Aceasta e Camera din față, care a ajuns la sufletul meu ușor, după ce m-am oprit din viteza amețitoare a urbanului să mă răsfăț cu un ceai. O găsești pe strada Mendeleev, la numărul 22 și are menirea de a te pune într-o dispoziție bună, pentru că aici vei găsi multe vorbe frumoase, dar și lucruri suficient de frumoase cât să-ți lumineze ziua cu totul.


 "Ceaiurile noastre cu arome și gusturi mistice au ajuns în toate colțurile țării și nu numai. Au fost zile de pomină în care am primit vizite de la actori, cântăreți, scriitori sau turiști din alte meleaguri, toți curioși sau, poate, dornici de o escapadă în trecut. N-am crezut ca îmi va fi vreodată dat să văd atâția oameni frumoși și atâtea minunății întâmplate aici. Am avut ochii înlăcrimați de bucurie când un domn distins cu pălărie demnă, sorbind ultima gură de Jamaica Blue Mountain preparată cu suflet și ibric, mi-a spus c-a așteptat 47 de ani să bea o cafea bună în România și mi-a mulțumit că i-am îndeplinit dorința."






Lokal, cu mâncare bună, sănătoasă și loc bun la masă pentru ca apoi să pleci de acolo ca o ființă cu totul nouă. Terasă primitoare, cu umbră și atmosferă jovială. Exact așa, cât să vezi viața în culori frumoase... Vegetarienii găsesc aici plăceri nebănuite, pentru că burgerul care conține linte, dovleceii la grătar și salatele sunt preparate cu dichis. Un loc pe care îl vei explora cu multă liniște interioară. Eu, aici, simt libertatea perfectă. Tot ce e restrictiv parcă dispare din jurul meu și știu că Lokal îmi va oferi vinul perfect, fie el alb sau rose, precum și puterea nebănuită a unui spațiu cu energie bună pentru oricine știe să aprecieze... Îl găsești pe strada Eminescu, la numărul 57A.










Manasia Hub alintat și bătătorit de cei care îi trec pragul... Azi, mult mai mulți decât în alte vremuri... De ce? Pentru că, pe vremuri, acest loc a fost o secție de poliție. Acum, dozele generoase de bere sau de vin, (după caz), precum și muzica aceea atât de specială și multele leacuri pentru dispoziție bună au transformat acest spațiu minunat în ceva aparte. Vara, când ai chef de o expoziție și o cină spilcuită, vino aici, vei simți că poți câștiga ore de viață interesante și bune. O "fereastră" bucureșteană pitorească, cu istorie a unui loc ce înainte nu avea recomandare bună. Acum da, din toată inima! Decor minimalist, cu pereți reci care și-au păstrat dramatismul din perioada comunistă. Perfect pentru mine și pentru cei cu bonomie. Am uitat să spun că poți viziona în tihnă un film bun în grădina de vară. Așadar, poți avea convingerea că la Manasia Hub adaptarea e fără greutăți. Strada Stelea Spătarul 13











Acuarela radiază fericire și culoare.


"Inițial, publicul nostru era aproape exclusiv din zona de marketing, publicitate, arte vizuale și antreprenoriat. Cu timpul, notorietatea locului a crescut, și publicul s-a extins.  Ne place să credem că este un loc relaxat pentru oamenii care au ceva de spus în oraș. De asemenea, pe lângă turiști, avem și un set de clienți care vin din curiozitate, ca la muzeu."


Nu merg la Acuarela ca la muzeu. Merg pentru că voi găsi întotdeauna acolo atmosfera intimă, de mansardă, pe care am zugrăvit-o în mintea mea încă de când eram studentă. Vin pentru că știu un lucru- orice drum ucigător din urban își va găsi oaza de liniște și relaxare aici, la Acuarela.


Mănânci creativitatea pe pâine, unde galeria de artă face casă bună cu o limonadă rece pe timp de vară sau cu un pahar de vin roșu savurat pe seară.


Meniul te scoate din letargie, pentru că are umor în prezentare, un lucru care mă fascinează și îmi dă pofta de mâncare pentru planul unei mese copioase.

Strada Polonă, nr. 40















L
  .  

Comentarii

Postări populare