Bijuteriile Zver design- artă contemporană de inspirație tribală • Nu se rup, rezistă la apă, nu lasă urme




Un nou concept de bijuterie atrage tot mai mult pe piața de profil din țară și din afara granițelor. Bijuteria contemporană realizată din materiale de calitate și cu rezistență fără concurență poartă semnătura Zver design. Aceste creații de inspirație tribală, transpuse în brățări, inele și lanțuri, ies de pe mâinile bijutierului Mircea Flutur, un tânăr care frapează prin imaginație. Materia primă o transformă în forme unice, cu patină veche. Argintul, pietrele semiprețioase, monedele vechi, discurile din vinil și figurinele sculptate în ceară sunt doar o parte din piesele pe care le transpune în cele mai apreciate podoabe. 


Rep: Cine este creatorul Zver design? 


Mircea Flutur: Totul a început ca o pasiune, în urmă cu 6 ani, apoi ușor, ușor, mi-am dedicat tot timpul și creativitatea acestei activități. Realizez în principal brățări, dar am conceput și inele unicat, coliere, lanțuri, rozarii.





Rep: Prin ce se deosebesc bijuteriile care poartă amprenta Zver design, față de ceea ce există deja pe piața autohtonă și chiar din afara granițelor? 


Mircea Flutur: În primul rând este vorba despre materialele pe care le folosesc, pentru că sunt unice prin compoziție și formă. Folosesc pietre semiprețioase pe care le prelucrez eu, în proporție de 80- 90%. Iese un lucru diferit, care nu se rupe, rezistă la apă, nu lasă urme. Eu dorm cu ele, fac baie cu ele, nu le dau jos de la mână. Am fost pasionat de bijuterii dintotdeauna și până să ajung să le realizez singur, mi le-am cumpărat. Am constatat că se rup, nu rezistă la apă, se deteriorează în timp și, ușor, ușor, mi-am dat seama că pot face ceva mai bun. 




Rep: Și ce soluție ați găsit pentru a realiza un produs rezistent din toate punctele de vedere?



Mircea Flutur: Secretul este firul care leagă toate elementele. Utilizez două compoziții, în funcție de produsul pe care doresc să-l asamblez. O ață groasă, din poliester în proporție de 80-90%, deci plastic cu puțin bumbac, ce nu putrezește deloc, nu dă alergii și se uzează foarte greu, iar cel de-al doilea fel de fir este o ață ceruită, o ață de cusut pielea, pe care am adaptat-o eu. 



Rep: Pietrele naturale semiprețioase au un loc deosebit în creațiile dumneavoastră?




Mircea Flutur: Utilizez pietre semiprețioase- lavă vulcanică, Turcoaz, pe care eu le regăuresc. Fac o gaură dublă, pentru a le putea străpunge cu două, trei ațe, astfel încât produsul să fie rezistent, să-i pot face și noduri de design, să mă joc puțin cu materialele folosite, uneori ore întregi, pentru a rezulta ceva unic, de calitate și fără egal. Am câteva modele de inele din argint  la care încorporez caboșoane de piatră și sunt modele exclusiviste. Recent am conceput un model de inel cu piatră sardonix, o piatră foarte frumoasă. În funcție de produsul final la care doresc să ajung, încrustez și alte pietre semiprețioase cu efect vizual deosebit, cum este jasper, agat indian, onix. Desigur, lucrez și în funcție de comandă, cineva dorește cu ametist, altcineva se ghidează după zodie și cere piatra care se potrivește.







Rep: Înțeleg că puteți realiza și brățări sau alte bijuterii și la comandă, dacă cineva ar dori o anumită combinație? 



Mircea Flutur: Sigur, discutăm și fac ceea ce cred eu că îl reprezintă pe client. De altfel am unele creații unice, pe care le-am făcut în momente de inspirație la vederea unor monede vechi, medalioane, din argint, care evident sunt unicate, pentru că nu pot să le multiplic sau să am norocul să găsesc două la fel. E diferit față de argintul pe care-l folosesc de obicei. Nu e 925, cel pe care-l topesc și îl modelez după cum vreau eu, dându-i și acea patină veche, tocită, asimetrică acolo unde folosesc mai multe piese. În general, argintul nu lasă urme pe piele. Sincer să fiu, foarte rar se întâmplă ca persoanele cu o aciditate crescută prin transpirație să constate ușoare urme. 
Rep: Constat că aveți cunoștințe temeinice de tehnică aplicată pe acest domeniu.
Mircea Flutur: Da, pentru că m-am perfecționat prin cursuri de specialitate în Anglia, la Londra, și la București. La început am urmat două cursuri de beginner, lever I și lever II, după care am mers la București, unde m-am perfecționat prin participări succesive la trei cursuri complexe, cu specialiști renumiți, printre care designerul David Sandu- în cadrul Școlii de Bijuterie Contemporană  Assamblage. Am îmbinat ceea ce am învățat la cursuri cu propriile mele idei pe care doream să le pun în practică. 
Rep: Se vede însă o influență tribală în unele modele.
Mircea Flutur: În anul 2009 am lucrat în Australia și acolo am cunoscut foarte mulți aborigeni. La ei am văzut tot felul de lucruri manual concepute, împletituri în piele, combinații cu pietre. Dar nu pietre semiprețioase; pur și simplu luau pietre de pe jos și le transformau în artă. M-au văzut interesat de ceea ce fac și m-au învățat și pe mine tehnici, modele. Eu le-am îmbinat, le-am transpus în stil propriu. 







Rep: Ați ajuns la performanța de a vă face un nume pe piața autohtonă și cea internațională, v-ați creat propria piață de desfacere, cu peste 1000 de bijuterii vândute până în prezent. Încă lucrați la modele noi?



Mircea Flutur: Tot timpul creez ceva nou pentru că nu duc lipsă de idei. Am toate pârghiile necesare pentru a le concepe, am materiale, produse exclusiviste și de calitate. 
Rep: Când ați scos prima brățară compoziție proprie?
Mircea Flutur: Cred că prin 2012, dintr-o joacă, la îndemnul unui prieten. Am  căutat armonia între un metal prețios și pietrele energetice. A rezultat o brățară unică, hand made 100%. Am căutat apoi să îmi perfecționez stilul, să caut noi combinații. Încet, încet, această pasiune mi-a acaparat tot timpul și de doi ani am renunțat la orice altceva. 



Rep: Acum ați ajuns la un nivel superior de creație și realizați inclusiv piese unicat prin sculptură în ceară. 


Mircea Flutur: Folosesc o tehnică manuală, unică, pentru a conferi produsului rezistență în timp, iar modelele, de asemenea, sunt creație proprie. Unele piese arată ca niște oase pentru că le dau eu această patină, alte piese sunt discuri organice făcute cu canale pe margini; creez tot timpul, și creez lucruri faine, care să se comporte bine pe mâna omului. Ceva care să porți cu drag, în fiecare zi. Nu e ceva care primești în dar și apoi arunci într-un sertar.


Rep: Știm că aveți clienți și printre vedete, persoane publice din mediul virtual mai ales. 








Mircea Flutur: Da. Am primit comenzi consistente de la bloggeri cunoscuți, de la București, printre care Otravă, Diana Enciu, Denis Radu- un PR de succes, Monica Munteanu. Ușor, ușor, am văzut că cine este atras de creații deosebite, unicat, cum realizez eu, revine și a doua oară, și a treia oară. Toți cei care au comandat o dată au revenit. Cred că devine ca o adicție. Vrei o bijuterie și apoi devine o dependență, o vrei și pe a doua, și pe a treia. La fel cum e și cu tatuajele. 



Rep: Să vorbim despre combinațiile de materiale utilizate. 



Mircea: Folosesc mult în combinații argintul, nu doar pietrele semiprețioase. 



Rep: Materialele folosite sunt din import sau autohtone? 


Mircea: Majoritatea de import, pentru că nu le găsesc în România. Comand tot felul de discuri, de pietre ciudate, cu forme și culori unicat, care la noi nu sunt. Discurile sunt plăci din vinil reciclat din Africa. Din America aduc niște piese din sticlă în formă de coloană vertebrală de șarpe, puse una după alta. Când combin totul iese altceva. Lucrez exclusivist și aș vrea ca și calitatea să nu aibă egal. Lucrez la o tehnică specială care îmi va putea permite să certific garanție pe viață pentru aproape toate creațiile mele, în proporție de 90%. 
Rep: Deci urmează să scoateți pe piață și mai spectaculos și rezistent. 
Mircea Flutur: Da, pentru că ce este durabil, rezistă în timp și cred că asta vrea toată lumea.  



Rep: Unde pot fi găsite creațiile despre care am vorbit?

Mircea Flutur: Magazin on-line, Facebook, Instagram, mai exact Zver design.com









Comentarii

Postări populare