Eu plec în Provence! Cine mai vine?





Vai, câtă cruzime față de privitor! Peisajele din Provence se răzbună, parcă, pe toate locurile acestei planete numită Pământ!

Arunc priviri pline de jind pe sutele de poze găsite pe net, care pun în evidență frumusețile din Provence! Rămân înmărmurită și mă gândesc din ce în ce mai serios să plec să descopăr pe viu aceste locuri.

Aș dărui tot timpul unei vacanțe, fie ea și de o lună sau chiar mai mult ținutului francez numit Provence! Continui să mă învârt printre imaginile acestea minunate și mă smulg greu din peisajele virtuale ce-mi dau impulsul să fac următorul pas- acela de a mă aventura în aceste meleaguri, unde răsfățul firesc de vacanță să fie simțit la cote maxime.





Chiparoși, câmpuri nesfârșite de lavandă și cimbru sălbatic. Ah, mirosul trebuie să fie divin! Sunt sigură că un astfel de tablou mă va paraliza complet, iar dacă voi rămâne încremenită de atât de mult frumos nu îmi va părea rău. Mă las pierdută cu totul  acolo... Nu m-aș mai întoarce niciodată. Ar putea fi o vacanță fără final. În Provence...




Din colțul meu de laptop, care îmi așterne fotografii absolut uluitoare, pare că în Provence timpul nu se mai măsoară! Cer senin, case vechi, păstrătoare de istorie ce trebuie aflată, străzi cochete, idilice, care te poartă pe linia ispitei spre boutique-uri pline de lucruri fascinante.

Mi-a spus cineva, un cineva care a aflat deja locul, cum că plimbările în Provence par neverosimile.

O poveste prin care treci ca prin vis...

Apoi, obosit fiind, te poți opri pentru un prânz tradițional franțuzesc la unul dintre restaurantele amenajate cu dichis de locuitorii ospitalieri, plini de viață și puși pe glume... Brânză camembert sau Bbie, vin rose, dar și pastis din anason, băutura tradițională preparată cu  migală de localnice.

Bunurile spirituale pot fi adunate în Provence cu ușurință. Aici, oamenii se laudă cu sentimente limpezi și ți le pot transmite numai prin simpla interacțiune cu ei. Pensiunile de vacanță din Provence oferă explozia de culoare cu tot cu acel peisaj rural franțuzesc, unde atmosfera romantică și degajată are menirea să ofere splendoarea ambientală după care tânjim cu toții.








Casa în care au locuit Picasso și Dora Maar

Menerbes, aceasta este localitatea din Provence în care au locuit marele pictor Picasso și Dora Maar














Moustiers Sainte Mairie, un alt loc minunat din Provence unde există un muzeu al faianței




































Comentarii

Postări populare