The Room Showroom, un spațiu reprezentat de două antreprenoare curajoase







Într-un decor boem, care-ți pune la picioare  Bucureștiul de altădată, se află un loc special ce reunește creații ale designerilor români: designeri de imbracaminte, încălțăminte din piele realizată pe comandă, genți din piele unicat și ediție limitată, bijuterii lucrate manual, mic mobilier și obiecte de design interior. The Room Showroom s-a născut din ecuația perfecta a unor idei pe care le-au avut Monica și Ioana, antreprenoare  curajoase pentru care industria de producție și comerț nu este așa glamouroasă pe cât pare, chiar dacă te învârți printre haine și femei fermecătoare. Pasiunea face ca povestea să meargă mai departe și tot pasiunea poate desăvârși munca oricărui om. Ele au reușit!





S-a întâmplat în luna mai, anul 2018. Au deschis  acest magazin  din nevoia unui spațiu ca showroom pentru brand-ul “Muna” ce-i aparține Monicăi Radu, iar Ioana Bica, fotograf de profesie, visa la un studio foto numai al ei: “Ne-am unit forțele și s-a născut The Room Showroom. Un spațiu care ne reprezintă și ne folosește ca ancoră pentru activitățile noastre. Inițial, pentru că Monica nu era în țară, am avut o încercare de colaborare cu un alt showroom pentru a face acest proiect într-o altă conjunctură și într-un spatiu care nu era în totalitate al nostru. Nu a fost o colaborare fericită dar ne-a împins spre a continua ideea în mod independent, fără alte colaborări.”

Monica Radu a început să cocheteze cu tot ceea ce înseamnă croitorie dintr-o întâmplare. A inceput prin a modifica cateva hiane din casa în ceva mult mai interesant. În anul 2004 deținea un magazin în centrul Bucureștiului, foarte mic dar foarte cool, cu haine confecționate în România, în fabrici din București și alte orașe. “Aveam pe vremea aceea colaborări si cu Angela International, actualul Papucei, producător de încălțăminte din Iași, dar și cu brand-ul Essenza, îmbrăcăminte din Iași și cu alte fabrici mici din București.”

Clientele îi cereau mereu ajustări la hainele pe care le achiziționau,  iar apoi, Monica a realizat că ar putea avea propriul atelier de îmbrăcăminte. Spune că nu se consideră designer, simte că această muncă nu este deloc ușoară, dar, a dovedit că este o luptătoare-“Binențeles că aș vrea să pot sa fac totul altfel de la început. Este în continuare o relație love /hate pentru că aceasta industrie nu este atat de glamouroasa pe cât se crede, chiar dacă te învârți între haine și femei fermecătoare. “, spune Monica Radu.






The Room Showroom este pentru femeile care au personalitate, putere de decizie și acea îndrazneala de a alege.

A învățat că trebuie să păstrezi un echilibru între viziunea personală și cerere. “Doar designerii creează si dictează nevoia sau cererea în piață.” Aici nu se referă la fast fashion și manipularea masei. Se referă strict la femeile care au suficientă personalitate și putere de decizie. Cele care nu au nevoie de aprobarea celor din jur pentru a fi așa cum simt.
“Pentru ele, noi, cei ce creăm aceste piese, facem eforturi pe care nu toți le înțeleg sau pe care nu toți le cunosc. Ne dorim să mergem la job cu plăcere, chiar dacă nu putem achita facturile mereu.”





The Room Showroom înseamnă totul pentru Monica și Ioana.  Pot ține ștacheta sus într-o lume plină de shop-uri și boutique-uri înțesate de haine… Au dovedit că au toate instinctele unui antreprenor bun!

Omul sfințește locul, iar dacă faci din pasiune ceea ce faci nu are cum să nu iasă bine. Este greu și obositor să ții pasul cu tot ceea ce se întâmplă, dar ele știu să rămână pe poziție, fără să se abată de la drumul lor. Un atu a fost poate și faptul că aveau deja experiență  și o aveau din ambele direcții- ca producător, pentru că atelierul ei o transforma în producător, dar și pe partea comercială , pentru că exista deja experiența magazinelor proprii. Alte atuuri ar fi prețurile, care nu diferă de cele ale designerilor, marea varietate de produse și faptul că fiecare piesă vestimentară poate fi modificată astfel încât orice clientă să poarte, la final, exact ceea ce și-a dorit. Așadar, dacă visezi la o piesă din showroom, dar ai nevoie de mici ajustări, acest lucru este posibil.





Interacțiunea și avantajele unei colaborări cu alți designeri


Monica Radu ne spune că această interacțiune este extrem de importantă, dar există câteva neajunsuri, pentru că nu toată lumea recunoaște cât de important este să comunici cu toți colaboratorii, fie că sunt furnizori, sau cei care te reprezintă în fața clientului. Ioana este convinsă, la rândul ei,  că prin astfel de colaborări imaginea lor crește- ele sunt cele care îi reprezintă și au grijă ca produsele lor să ajungă la client într-o lumină cât mai bună : “Prin noi ei își pot definitiva și îmbunătăți produsul astfel încât să il putem livra la cele mai înalte standarde.”

Brand-uri pe care le vom regăsi în The Room Showroom

 Monica a făcut o pasiune pentru brandul Ramelle, un designer din Bacău pe care îl vom regăsi în showroom. Îi place foarte mult Larisa Dragna, și la fel de speciali sunt  Kenosis care au o poveste aparte,  Koja din Iași care face unele dintre cele mai frumoase genți pe care le regăsim la noi în țară. Ioana se identifică și ea cu acest designer, iar altul pe care îl iubește la fel de mult este KoModa.
 Veți regăsi foarte multe brand-uri în showroom ( în jur de 20), iar cele două antreprenoare sunt mereu în căutarea unor noi designeri. Evident, pe lăngă haine descoperi și accesorii: poșete elegante, încălțăminte, bijuterii, pălării.
“Brand-urile pe care noi le găzduim sunt destul de diferite.  Facem tot posibilul să aducem designeri care pun cât mai mult accent pe țesăturile naturale, printuri deosebite dar și croiuri atipice”, spune Ioana Bica.

De ce este The Room Showroom special?

Este cel mai mare showroom din București  ca spațiu ( 100mp), dar și ca număr de designeri. Funcționează cu program fix ca și un magazin stradal, are și o platformă online.  Este un showroom care îmbracă multe persoane publice – “Colaborăm cu mulți stiliști și imbracam multe persoane publice : oameni din tv, avem foarte mulți colaborari cu principalii stiliști care se ocupă de vedetele de la noi și ne bucurăm foarte tare că putem, prin ei, să promovăm designerii romani. Promovarea vine la pachet cu identitatea noastră si cu povestea pe care ne-am creat-o. Dar faptul că suntem un showroom mare, cu mulți designeri, cred că este un atu extrem de important,  “ spun Monica și Ioana.





Colecții noi, accente de waxcotton din Africa
Își doresc să aibă mai mult timp să se focuseze pe brandul propriu,  dar prioritar este showroom-ul. Vor face piese vestimentare care să le reprezinte, iar accentele vor fi puse pe  waxcotton din Africa. Monica spune că este o persoană nostalgică si o influențează foarte mult locurile în care a calatorit. Așadar, Africa este inspirația colecției ce va urma.


Ce presupune să deschizi o afacere în România?

Este dificil să fii antreprenor în România. Monica și Ioana spun că începând de la deschiderea unei firme, cu tot ceea ce înseamnă acest lucru- autorizații  necesare, casa de marcat, toate sunt ca mici piedici în calea celui ce dorește să prospere cu o afacere în România. Totul durează mult și pare ca mereu ni se face un favor pentru ca sunt semnate niște acte. “Noi nu ne-am aventurat în această afacere să ne plângem toată ziua, pentru ca nu avem timp pentru asta. Am și uitat cât de dificil a fost și cred că cel mai bine este să ne concentrăm pe tot ce avem în acest moment. Cea mai dificilă a fost așteptarea. Așteptarea ca totul să fie gata și să putem porni la drum cu visul nostru.”

Adresa: Str. Episcopiei nr 6 etaj 1, ap 1, sector 1, interfon 01

Marți – Sâmbătă 12.00 – 20.00

Tel: 0770 785 955 

FB: The Room Showroom  IG: theroomshowroom


Comentarii