The Room Showroom, un spațiu reprezentat de două antreprenoare curajoase
Într-un
decor boem, care-ți pune la picioare
Bucureștiul de altădată, se află un loc special ce reunește creații ale
designerilor români: designeri de imbracaminte, încălțăminte din piele
realizată pe comandă, genți din piele unicat și ediție limitată, bijuterii
lucrate manual, mic mobilier și obiecte de design interior. The Room Showroom
s-a născut din ecuația perfecta a unor idei pe care le-au avut Monica și Ioana,
antreprenoare curajoase pentru care
industria de producție și comerț nu este așa glamouroasă pe cât pare, chiar
dacă te învârți printre haine și femei fermecătoare. Pasiunea face ca povestea
să meargă mai departe și tot pasiunea poate desăvârși munca oricărui om. Ele au
reușit!
S-a întâmplat în luna mai, anul 2018. Au
deschis acest magazin din nevoia unui spațiu ca showroom pentru
brand-ul “Muna” ce-i aparține Monicăi Radu, iar Ioana Bica, fotograf de
profesie, visa la un
studio foto numai al ei: “Ne-am unit forțele și s-a născut The Room Showroom.
Un spațiu care ne reprezintă și ne folosește ca ancoră pentru activitățile
noastre. Inițial,
pentru că Monica nu era în țară, am avut o încercare de colaborare cu un alt
showroom pentru a face acest proiect într-o altă conjunctură și într-un spatiu
care nu era în totalitate al nostru. Nu a fost o colaborare fericită dar ne-a
împins spre a continua ideea în mod independent, fără alte colaborări.”
Monica Radu a început să cocheteze cu tot ceea ce
înseamnă croitorie dintr-o întâmplare. A inceput prin a modifica cateva hiane
din casa în ceva mult mai interesant. În anul 2004 deținea un magazin în
centrul Bucureștiului, foarte mic dar foarte cool, cu haine confecționate în
România, în fabrici din București și alte orașe. “Aveam pe vremea aceea
colaborări si cu Angela International, actualul Papucei, producător de
încălțăminte din Iași, dar și cu brand-ul Essenza, îmbrăcăminte din Iași și cu
alte fabrici mici din București.”
Clientele îi
cereau mereu ajustări la hainele pe care le achiziționau, iar apoi, Monica a realizat că ar putea avea
propriul atelier de îmbrăcăminte. Spune că nu se consideră designer, simte că
această muncă nu este deloc ușoară, dar, a dovedit că este o
luptătoare-“Binențeles că aș vrea să pot sa fac totul altfel de la început.
Este în continuare o relație love /hate pentru că aceasta industrie nu este
atat de glamouroasa pe cât se crede, chiar dacă te învârți între haine și femei
fermecătoare. “, spune Monica Radu.
The
Room Showroom este pentru femeile care au personalitate, putere de decizie și
acea îndrazneala de a alege.
A învățat că trebuie să păstrezi un echilibru între
viziunea personală și cerere. “Doar designerii creează si dictează nevoia sau
cererea în piață.” Aici nu se referă la fast fashion și manipularea masei. Se
referă strict la femeile care au suficientă personalitate și putere de decizie.
Cele care nu au nevoie de aprobarea celor din jur pentru a fi așa cum simt.
“Pentru ele, noi, cei ce creăm aceste piese, facem
eforturi pe care nu toți le înțeleg sau pe care nu toți le cunosc. Ne dorim să
mergem la job cu plăcere, chiar dacă nu putem achita facturile mereu.”
The
Room Showroom înseamnă totul pentru Monica și Ioana. Pot ține ștacheta sus într-o lume plină de
shop-uri și boutique-uri înțesate de haine… Au dovedit că au toate instinctele
unui antreprenor bun!
Omul sfințește locul, iar dacă faci din pasiune ceea
ce faci nu are cum să nu iasă bine. Este greu și obositor să ții pasul cu tot
ceea ce se întâmplă, dar ele știu să rămână pe poziție, fără să se abată de la
drumul lor. Un atu a fost poate și faptul că aveau deja experiență și o aveau din ambele direcții- ca
producător, pentru că atelierul ei o transforma în producător, dar și pe partea
comercială , pentru că exista deja experiența magazinelor proprii. Alte atuuri
ar fi prețurile, care nu diferă de cele ale designerilor, marea varietate de
produse și faptul că fiecare piesă vestimentară poate fi modificată astfel încât
orice clientă să poarte, la final, exact ceea ce și-a dorit. Așadar, dacă
visezi la o piesă din showroom, dar ai nevoie de mici ajustări, acest lucru
este posibil.
Interacțiunea
și avantajele unei colaborări cu alți designeri
Monica Radu ne spune că această interacțiune este
extrem de importantă, dar există câteva neajunsuri, pentru că nu toată lumea
recunoaște cât de important este să comunici cu toți colaboratorii, fie că sunt
furnizori, sau cei care te reprezintă în fața clientului. Ioana este convinsă,
la rândul ei, că prin astfel de
colaborări imaginea lor crește- ele sunt cele care îi reprezintă și au grijă ca
produsele lor să ajungă la client într-o lumină cât mai bună : “Prin noi ei își
pot definitiva și îmbunătăți produsul astfel încât să il putem livra la cele
mai înalte standarde.”
Brand-uri
pe care le vom regăsi în The Room Showroom
Monica a
făcut o pasiune pentru brandul Ramelle, un designer din Bacău pe care îl vom
regăsi în showroom. Îi place foarte mult Larisa Dragna, și la fel de speciali
sunt Kenosis care au o poveste
aparte, Koja din Iași care face unele
dintre cele mai frumoase genți pe care le regăsim la noi în țară. Ioana se
identifică și ea cu acest designer, iar altul pe care îl iubește la fel de mult
este KoModa.
Veți regăsi
foarte multe brand-uri în showroom ( în jur de 20), iar cele două antreprenoare
sunt mereu în căutarea unor noi designeri. Evident, pe lăngă haine descoperi și
accesorii: poșete elegante, încălțăminte, bijuterii, pălării.
“Brand-urile pe care noi le găzduim sunt destul de diferite. Facem tot posibilul să aducem designeri care
pun cât mai mult accent pe țesăturile naturale, printuri deosebite dar și
croiuri atipice”, spune Ioana Bica.
De
ce este The Room Showroom special?
Este cel mai mare showroom din București ca spațiu ( 100mp), dar și ca număr de
designeri. Funcționează cu program fix ca și un magazin stradal, are și o
platformă online. Este un showroom care
îmbracă multe persoane publice – “Colaborăm
cu mulți stiliști și imbracam multe persoane publice : oameni din tv, avem
foarte mulți colaborari cu principalii stiliști care se ocupă de vedetele de la
noi și ne bucurăm foarte tare că putem, prin ei, să promovăm designerii romani.
Promovarea vine la pachet cu identitatea noastră si cu povestea pe care ne-am
creat-o. Dar faptul că
suntem un showroom mare, cu mulți designeri, cred că este un atu extrem de
important, “ spun Monica și Ioana.
Colecții
noi, accente de waxcotton din Africa
Își doresc să aibă mai mult timp să se focuseze pe
brandul propriu, dar prioritar este
showroom-ul. Vor face piese vestimentare care să le reprezinte, iar accentele
vor fi puse pe waxcotton din Africa.
Monica spune că este o persoană nostalgică si o influențează foarte mult
locurile în care a calatorit. Așadar, Africa este inspirația colecției ce va
urma.
Ce
presupune să deschizi o afacere în România?
Este dificil să fii antreprenor în România. Monica
și Ioana spun că începând de la deschiderea unei firme, cu tot ceea ce înseamnă
acest lucru- autorizații necesare, casa
de marcat, toate sunt ca mici piedici în calea celui ce dorește să prospere cu
o afacere în România. Totul durează mult și pare ca mereu ni se face un favor
pentru ca sunt semnate niște acte. “Noi nu ne-am aventurat în această afacere
să ne plângem toată ziua, pentru ca nu avem timp pentru asta. Am și uitat cât
de dificil a fost și cred că cel mai bine este să ne concentrăm pe tot ce avem
în acest moment. Cea mai dificilă a fost așteptarea. Așteptarea ca totul să fie
gata și să putem porni la drum cu visul nostru.”
Adresa: Str. Episcopiei nr 6 etaj 1, ap 1, sector 1,
interfon 01
Marți – Sâmbătă 12.00 – 20.00
Tel: 0770 785 955
FB: The Room Showroom IG: theroomshowroom
Comentarii
Trimiteți un comentariu