Edita Lupea: “ Ori ești antreprenor, ori ești designer! Dacă vrei să le faci pe amândouă și dacă vrei să iasă bine, e nevoie de echipă!”













Printre dorințele arzătoare ale femeilor din România se numără una care se face auzită din ce în ce mai des. “Vrem să purtăm haine de designer!” Misiunea lor, a designerilor, este aceea de a oferi ținute ale căror povești să placă, dar să fie și în trend pentru ca noi să nu trecem neobservați. 

Edita Lupea are deja un stil consacrat. Pentru piesele ei trebuie să ai o personalitate puternică și curaj să le porți. Sunt cool, se potrivesc siluetelor de orice fel, tocmai pentru că universul creativ al Editei este nelimitat. Pentru acest sezon promite piese superbe. O cunoașteți  și voi deja, după creațiile brand-ului DaDa,  însă o veți cunoaște și în povestea ei de aici, cu toate țelurile și visele îndeplinite...






“Îmi place să vin cu idei noi, inovatoare și piese outwear care nu se demodează. Voi spune că pot face față oricăror tendințe… Am început totul la vârsta de nouă ani. Atunci am desenat primele modele de haine. Gustul l-am prins de la tatăl meu care a fost croitor. Îmi amintesc și acum tiparele lui de pe material, atunci cînd totul părea foarte complicat încât le consideram proiectare de avioane. Mai târziu, la 13 ani, am decis să îmi creez propriile haine care să îmi reflecte personalitatea, și, cu ajutorul tatălui meu am făcut acest lucru. Am absolvit Liceul de Arte din Cluj Napoca și Facultatea de Arte Decorative Ion Andreescu secția Design. În acele vremuri, în nomenclatorul nostru nu exista cuvântul "design", iar pe diploma noastră scria "Forme Industriale". Aici mi-am dezvoltat abilitățile de a mă juca cu geometria, datorită cursurilor domnului profesor Arh.Virgil Salvanu. Ne preda  geometria descriptivă, iar el este, de fapt, fondatorul primei facultăți de Design din România”,  spune Edita Lupea.

















Munca de antreprenor nu este lucru ușor. Dar sarcnile sunt împărțite. Edita lucrează cu fiica sa, Lupea Alexandra Mara


Da, este dificil! Mai ales dacă te încăpățânezi să le faci singur pe toate. Trebuie să alegi. Ori ești antreprenor, ori esti designer, dar dacă vrei să le faci pe amândouă, dacă vrei să iasă bine, e nevoie de echipă. Mie mi-a luat mult timp să înțeleg lucrul acesta, cu toate ca mi s-a șoptit în ureche acest lucru permanent de către fiica mea. Așa că am împărțit sarcinile. Eu mă ocup de creație și producție, iar ea de business și comunicare.”

Edita iubește  hainele practice și confortabile. Folosește materiale armonioase, foarte la modă, așa cum sunt netexul și fasurile, dar și materiale care compun ținute atemporale, cu texturi naturale. Colecțiile sale sunt relaxate, cu efect hipnotic și detalii surprinzătoare.

  Colecțiile mele sunt dinamice, constructiviste/ deconstructiviste, versatile, funcționale și atemporale. În ceea ce privește selecția de materiale, depinde de sezon. Pentru colectiile Fall/ Winter principalele materiale sunt fasurile și netexul, starurile și bestseller-ele fiind vestele și gecile de iarnă. Pentru Spring/ Summer ne axăm pe voaluri de bumbac, mătase naturală, in și vâscoza. Confortul este must.  Adevărul este că atunci când concep ceva, mă joc cu formele și texturile. Mă inspiră aproape totul, iar ideile vin spontan după c, în subconștient, se acumulează destule informații legate de o temă pe care mi-o propun. “

Colaborarea cu DaDa este un succes pe proiecte de film, iar Edita Lupea crede în contribuția fiecăruia pentru realizarea obiectivelor

În present, mai colaborez cu DADA/ Castel Film pe proiecte de film. A fost un drum lung și frumos, pe parcursul căruia , alături de Oana Păunescu (partenera mea de atunci), am dezvoltat partea de fashion a brandului DADA, dupa care ni s-a alăurat și designerul  Ioana Covalcic. Un super trio!
Această colaborare fructoasă  m-a ajutat să acumulez foarte multă experiență. Am învățat să lucrez în echipă, să formez oameni și să prețuiesc contribuția fiecăruia în realizarea obiectivelor.
Pe partea de film, pe lângă faptul că am avut șansa să lucrez pentru actori de renume ( Nicole Kidman, Demi Moore, Jude Law, Jon Voight, Rutger Hauer, David Hasselhoff, Nicolas Cage, s.a.), am luat contact cu costumele de epocă, ceea ce a fost un mare avantaj pentru propriile colecții, ele fiind o sursă nemărginita de inspirație.”









Ce vom îmbrăca în acest sezon semnat Edita Lupea? Cum este look-ul ei și cum vede ea styling-ul doamnelor din urban? Designeri preferați…

În acest sezon îmi voi continua demersul în a crea niște piese vestimentare care să atragă și să fie practice pentru sezonul de iarnă. Continui cu vestele vătuite, de forme diferite și cu jachetele supra- dimensionate.
Voi spune despre styling-ul urban doar atât- ține cum știu doamnele să combine diferite piese vestimentare. Oricum, cred că doamnelor le lipsește motvația de a se îmbrăca cu stil.  Cât despre piesele mele, ei bine, trebuie să ai o persoanalitate puternică și curajul să le porti.  Pentru a avea stil, ținuta trebuie să aibă coerență și să fie ca o poveste.  O compoziție armonioasă și atrăgătoare. Look-ul meu e cam ceea ce fac pentru alții. Cum am spus și mai devreme, hainele mele îmi reprezintă personalitatea.
Următoarea mea colecție se va numi “Mobius”, m-am gândit la infinit, la banda lui și la faptul că totul este relativ.
Pentru că m-ai întrebat care sunt designerii preferați, îi enumăr, sau îi număr pe degete: Yohji Yamamoto, Issey Miyake, Rick Owens, Vivienne Westwood, Rei Kawakubo (Comme des Garcons).

















Credit foto- Crăciun Alexandru Mihai

 Modele- Lazăr Oana,  Lupea Alexandra Mara



Comentarii

Postări populare