Albastru Atemporal, votat Culoarea Anului 2018 în România
9 dintre cei mai activi și
talentați arhitecți și designeri din Romania au participat la proiectul Culoarea
Anului 2018 în România;
·
4 culori concept la care
s-a lucrat 6 luni au intrat în competiție;
·
Peste 1100 români pasionați
de design și arhitectură au votat Culoarea Anului 2018 în România.
Policolor S.A.,
producător român de lacuri și vopsele, a demarat în primăvara acestui an
proiectul Culoarea Anului în România, acțiune finalizată astăzi prin voturile a
peste 1000 de români. Alegerea Culorii Anului în Romania – 2018 este Albastru
Atemporal.
Creativii care au participat cu
proiectele de culori – concept la Culoarea Anului 2018 sunt 9 dintre cei mai
activi, talentați și consecvenți arhitecți și designeri ai momentului din România.
Calitatea și vizibilitatea lor, dar și implicarea directă pe care au avut-o în
acțiuni din aria industriilor creative au fost criteriile de care s-a ținut
cont atunci când au fost invitați să participe la inițiativa de selecție a Culorii
Anului în România.
Au fost patru propuneri supuse la
vot – Nude, Culoarea Responsabilității, Albastru Occident și Albastru
Atemporal; prin ele autorii au adus propria viziune despre ceea ce poate fi
culoarea definitorie pentru țara noastră în 2018, ținând cont de specificul
cultural, istoric și personalitatea comunității locale.
Echipele care le-au adus în
prim-plan și au gândit conceptele ce stau în spatele lor sunt formate din Maria
Burachu, designer de obiect și Martine Claessens, designer de interior, Andrei
Butușină, arhitect și Eliza Yokina, arhitect, arhitecții Eduard Baicu, Ionuț
Mândrișcanu și Irina Neacșu arhitect, designer de interior și de obiect, Hamid
Nicola Katrib, arhitect și designer de interior și Noha Nicolescu, designer de
bijuterie și arhitect.
”În fiecare an, în
toată lumea, producători mondiali de vopsea, alături de designerii din
departamentele de creație anunță culorile anului în lume. Noi am lansat
provocarea în România către profesioniștii din domeniu pentru a da spațiu de
manifestare creativilor locali în încercarea de a seta trenduri originale, mai
apropiate acestui spațiu social și cultural. Ne dorim să transformăm acest
proiect pentru România creativă într-unul anual, la care să se alăture și alte
domenii care pun accent pe culoare, bun gust și setează trenduri, de la arhitecți
și designeri de interior și de obiect - segment profesional care s-a implicat încă
din acest an - la regizori și scenografi, producători de mobilier, de decorațiuni
și creatori de modă” declară Camelia
Dragomirescu, director de marketing Policolor România.
Timp de o lună, cele patru propuneri
de culori au fost prezentate succesiv în mediul online publicului larg, iar
alte două săptămâni au fost expuse pe platforma Designist.ro dedicată designerilor, arhitecților și
pasionaților de home & deco și au fost supuse votului. În total, 1.109
români și-au exprimat preferința pentru una dintre cele patru culori, iar cele mai multe voturi, 39,22%, au fost pentru
Albastru Atemporal. Celelalte voturi au fost împărțite astfel: 24,52% pentru
Nude, 20,46% pentru Culoarea Responsabilității și 15,68% pentru Albastru
Occident.
“Am căutat o frecvență pe care a vibrat continuu spiritul
românesc. Am regăsit-o materializată în tradiție, de-a lungul timpului, în
culoarea albastră, și am denumit-o “Albastru Atemporal”. În arta populară
românească, albastrul este considerat, cel mai adesea, simbol al
spiritualității. Se asociază cu adevărul, inspirația, creativitatea, liniștea,
introspecția și contemplarea”,
explică echipa Hamid Nicola Katrib și
Noha Nicolescu ce a stat în spatele alegerii conceptului care a devenit
Culoarea Anului 2018 în România.
Culorile-concept participante din care a fost aleasă
Culoarea Anului 2018 în România:
Nude, echipa Martine Claessens și Maria Burachu
I
nspirația
a venit din dragostea pentru culoare și pentru tradiția românească a
meșteșugului și a condus la o propunere care exprimă onestitate, măiestrie și
respect: Nude. Cele două designerițe susțin că un trend nu trebuie să se
limiteze la granițele unei țări ca să îi fie reprezentativ, ci poate fi o punte
care să unească atât membrii aceleiași comunități, cât și comunități diferite.
Culoarea Responsabilității, echipa Eliza
Yokina și Andrei Butușină
Spiritul civic
participativ al românilor are un discurs din ce în ce mai tranșant și o
influență tot mai mare asupra societății. Echipa a pornit de la această realitate, de la
speranțele pentru viitor și de la curajul de a găsi unitatea, și au ajuns la un
concept care le-a înglobat pe toate: Culoarea Responsabilității, compusă din
albastru și nuanțe de galben-auriu.
Albastru Occident, echipa Eduard Baicu, Ionuț Mândrișcanu și
Irina Neacșu
De
la influențele și culturile care se întrepătrund în spațiul național și
generează un amestec inedit și paradoxal, a apărut și cea de-a treia propunere
a proiectului: Albastru Occident. Cei trei arhitecți au explicat că văd România
ca pe “o intersecție de influențe și culturi care a generat un amestec
paradoxal. Experimentăm extremele, ne însușim contrastele, însă ne-am dorit
mereu un context evoluat, așezat și matur. De aceea aspirăm către occident.
Albastru Atemporal, echipa Noha Nicolescu și Hamid Nikola
Katrib
În
arta populară românească, albastrul este considerat, cel mai adesea, simbol al
spiritualității. Se asociază cu adevărul, inspirația, creativitatea, liniștea,
introspecția și contemplarea. Lipsit de materialitate în sine, albastrul are
potențialul de a transforma realul în imaginar. Am căutat o frecvență pe care a
vibrat continuu, de-a lungul timpului, spiritul românesc. Am regăsit-o
materializată în tradiție, de-a lungul timpului, în culoarea albastră, și am
denumit-o Albastru Atemporal.
Pentru că toate
cele patru propuneri pentru Culoarea Anului 2018 au venit ca rezultat al unor
dezbateri și workshopuri comune, toate nuanțele aduse în atenție pot fi
considerate complementare în 2018.
Comentarii
Trimiteți un comentariu