Thassos, Panagia si nemtoaica













In dimineata in care am stabilit ca vom merge in Thassos, eu, cat si el, am stiut ca o sa ne placa. Ne-a placut si am promis ca ne vom intoarce. Dupa trei ani ne-am intors.

Prima data am strigat in Panagia- “ Ce superba dimineata de vara! Ce mare albastra, ce panorama!” dintr-un balcon aflat la etajul 1 al unei pensiuni ce-i apartinea lui Ingrid. O nemtoaica plina de viata, tot timpul vesela si deloc rigida, asa cum ar fi trebuit sa fie o tipa cu trei copii, venita din Germania. A vandut averea de acolo si a mutat-o aici, in Thassos. Fusese gravida cu trei copii, apoi mi-a spus glumind ca a ramas gravida cu niste ganduri pe care trebuia sa le nasca in Grecia, sa le creasca in Grecia. Asa a ajuns in Panagia, unde isi dezvolta afacerea, unde se simte cu adevarat implinita. Ea, copiii, pensiunea si un sot grec care o iubeste nebuneste. Recunosc, dupa ce i-am aflat povestea, dupa ce am respirat aerul acela altfel al unui satuc grecesc autentic, dupa ce am colindat stradutele cu garduri impodobite de leandru si magazine cu antichitati ce stiu sa pastreze caldura trecutului am ramas si eu gravida. Sunt si azi insarcinata de gandul ca as putea veni intr-o zi sa  nasc sperantele acolo si sa le cresc frumos. Vorba aceea- “never know”…

https://www.facebook.com/VisitEMT









Panagia si nemtoaica m-au vrajit. La fel m-a vrajit marea greceasca, linistea ei de iunie si paradisul unei insule cu oameni primitori, cu bunici ce te ademenau la terase si iti ofereau meniuri traditionale, din care nu lipseau prajiturile puse pe masa ca bonus dupa un pranz cu adevarat satios si in acelasi timp  sanatos. M-au vrajit drumurile pe care le batatoream de la plaja si inapoi printre livezi de maslini, pini si leandru colorat.


Ah, dar plajele exotice, somnolente, ideale pentru turistul care isi doreste liniste si pace in concediul pe care l-a asteptat numai el stie cat… Mi-a placut Paradise Beach, aflata intre Aliki si Kinira, unde adulmecam mirosul apei sarate si ma bucuram de smaraldul ei.





Seara, dupa plaja, ne aliniam la terase, la restaurante cu muzici  grecesti si specialitati stapanite de bucatari cu talent. Imi placea caracatita-" octopus" asezat tacticos pe gratar, cu sos de rosii si usturoi. La fel de mult imi placeau salatele grecesti care-mi schimbau expresia fetei ori de cate ori aveam ocazia sa le savurez alaturi de branza de capra si de vinul rosu divin. Serile nu se terminau fara un dans,  sau fara o cantare, pe care o omagiam cu aplauze frenetice si buna dispozitie. Seri grecesti in care ma simteam imparateasa lumii!

https://www.facebook.com/VisitEMT

Comentarii

Postări populare