Dior 2021, misticism și inspirație din tarot. Povestea neștiută...

Nu mi-am propus ca în această primăvară să prezint pe blog colecții noi ale caselor de modă internaționale, dar am zărit, întâmplător, colecția primăvară-vară 2021 semnată Maria Grazia Chiuri pentru Dior. Am privit-o și m-am pierdut în abis… Mi-a atras atenția, am prins drag de ea, chiar dacă nu sunt un fin observator. Mi-a amintit de vremuri mistice, apoi m-am documentat.

Am aflat că inspirația a fost tarotul, vremurile cataclismice, atunci când umanitatea se străduiește să negocieze cu mâna sorții și să scape de apocalipsa iminentă care ne paste la tot pasul.

„Da, m-am inspirit din tarot pentru că, atunci când ne confrunăm în viață cu momente dificile, ceva care este magic ne poate ajuta, ne poate îndruma să gânsim mai bine”, a spus Maria Grazia Chiuri ( director de creație Dior), într-un apel Zoom din Paris.

Impactul emoțional al izolației pandemice este unul dintre motivele pentru care am creat cee ace vedeți acum la Dior. Am stat foarte mult timp izolați, singuri. Te gândești mult mai mult la multe aspecte ale tale și ale vieții tale ”, a observat ea. „Aceasta este credința mea: anul acesta ne-a schimbat foarte mult pe toți”.

Pentru a doua oară, ea i-a însărcinat regizorului Matteo Garrone să facă o interpretare filmată. „Am decis să filmăm o poveste despre o fată care intră într-un castel. Este un labirint care reprezintă o călătorie interioară. Când întâlnește fiecare dintre personajele cărților de tarot, trebuie să ia o decizie despre viața ei. Și, pe de altă parte, întâlnește aspecte ale propriei personalități și învață să nu se sperie de viitor. ” Protagonistul întâlnește marea preoteasă, cumpătarea, dreptatea și moartea. Există corsete croșetate cu talie înaltă, înflorite în stil renascentist, haine impunătoare din brocart și rochii delicate din piele. Destinul sosește - aparent în amestecul simbolic al identităților masculin-feminine - cu un sărut gol într-o baie.

Există o poveste adevărată despre Christian Dior și tarot. Acesta descoperit tarotul în cel de-al doilea război mondial, când sora sa Catherine, care făcea parte din rezistența franceză, a dispărut”, a explicat Chiuri. „În opinia mea, cred că era atât de speriat de situația ei, încât probabil că a mers la cărțile de tarot pentru a încerca să afle mai multe, pentru a spera că ea se va întoarce. Cred că era foarte îngrijorat; încercând să găsesc speranța în unele semne. ”

Această poveste fundamentală, puțin cunoscută, a Casei Dior este pe cale să fie dezvăluită atunci când în toamnă va fi publicată o carte despre viața Catherinei Dior de Justine Picardie. Directoarea de creație, Maria Grazia Chiuri, l-a însoțit pe autor în cercetare, descoperind povestea îngrozitoare a închisorii lui Catherine în lagărul de concentrare pentru femei de la Ravensbrück; modul în care s-a consolat cu dragostea de grădinărit atunci când a fost eliberată și modul în care și-a inspirat fratele pentru a țese flori și feminitate în munca sa pentru totdeauna.

Chiuri a găsit o cu totul altă lectură serendipită a ei în rețeaua complexă de mister și istorie din spatele tarotului. Motivul iconografiei reinventate a colecției sale - atmosfera ei de fantezie aurită cu aromă italiană-medievală - este că istoria sa își are originea în țara natală a lui Chiuri. O parte din inspirația ei a venit din studiul primului set de cărți cunoscut, cunoscut sub numele de pachetul Visconti-Sforza, care a fost realizat de Bonifacio Bembo în jurul anului 1400 pentru a distra familia ducelui de Milano. Trei secole mai târziu, francezii au atribuit cărților puteri mistice, ghicitoare, și l-au redenumit tarot. Deci, iată-ne: fundalul profund francez-italian Dior-Chiuri care leagă colecția sezonului.

Comentarii

Postări populare