Chef Radu Ciucanu, despre inovația bucătăriei italiene în România. Preparate de top și rețete unice în restaurantul Assaggio, din București

La restaurantul Assaggio din București facem cunoștință cu Radu Ciucanu, renumit Chef, care și-a început cariera în Italia, acolo unde deține și un restaurant. Cu o pregătire minuțioasă în arta gastronomiei, Radu Ciucanu, român la bază, s-a „școlit” peste hotare într-un domeniu amplu, care necesită pe lângă cunoștințe generale și talent: bucătăria. Tocmai din Toscana, a venit în București pentru a pune bazele unei afaceri profitabile și pentru a îmbogăți industria restaurantelor și în capitala României cu ceea ce el a învățat în ani de muncă. Chef Radu și-a făcut un renume în Toscana și vrea să dea aromă bucătăriei românești cum numai el o poate face. Mâncărurile sale, apreciate atât în străinătate, cât și la noi în țară, au adunat zeci de oameni în jurul meselor bogate. Unul dintre „ingredientele” speciale adăugate în fiecare preparat este „dedicarea” și asta pentru că sarea și piperul vin la pachet cu o pasiune profundă pentru chimia alimentelor. La Assaggio, situat în strada Nicolae Iorga nr 19, veți descoperi mâncare italiană preparată de Chef Radu Ciucanu, dar și rețete proprii: „Assaggio este un proiect pilot. În meniu am introdus clasice italienești pentru a continua cultura cunoscută României, dar și rețete proprii pentru a transmite actualitatea culinară din Italia. Am reușit să îmbinăm soiuri de vin autohtone românești din crame recunoscute la nivel național cu rețelele proprii”.
Pentru oaspeții care vor să experimenteze mâncăruri cu adevărat speciale, Chef Radu recomandă să fie comandat în restaurantul Assaggio: „ravioli, gnocchi, tortellini, tagliatelle", dar și „carne, pește, cu varietate de la rață, vită, până la somon și creveți”. Curioși de arta gastronomiei și de renumele Chefului, am reușit să îl contactăm și să aflăm mai multe detalii din spatele cortinei. Chef Radu și-a început cariera în Italia, acolo unde are un restaurant în Siena, Toscana. Priceperea în bucătărie și succesul fulminant au venit în timp, la pachet cu pasiunea și iscusința. Chef Radu a cunoscut arta culinară încă de când era student și făcea primii pași în carieră. Nu a sărit nicio etapă și a pus bazele fiecărei experiențe cu răbdare: „Primul impact cu meseria l-am avut în timpul studiilor făcând joburi mici în domeniul HORECA, la început ca și spălător de vase și în scurt timp ajutor de bucătar pe antreuri și salate, unde m-a atras imediat pasiunea de a lucra în bucătărie, iar apoi, în calitate de ospătar, într-un Castel de patru stele unde am rămas timp de trei ani muncind în paralel cu studiile, la facultatea de IT din Pisa”, povestește Chef Radu. Nu a trecut mult până ce talentul i-a fost recunoscut și a reușit să mai urce o treaptă a succesului: „În scurt timp, mi-am câștigat poziția de șef de sală, iar după experiența de la Castel, am fost chemat în restaurantul Il Salotto pe post de manager de restaurant. La un an și jumătate, cu puținele resurse acumulate, am preluat în chirie restaurantul în care munceam, iar după opt luni de zile am semnat contractul de cumpărare-vânzare, investind toate resursele proprii”, pove;tește patronul retaurantului Assaggio. Chef Radu a reușit să aducă pe lângă valoare mâncărurilor sale și o creștere uimitoare a vânzărilor restaurantului la care lucra la acea vreme: „În perioada de management, restaurantul a avut o creștere de 20%, iar în primul an de închiriere-cumpărare de 20%. A continuat creșterea cu un procent mai mic, dar stabil. De-a lungul anilor, am descoperit bucătăria ca fiind adevărata pasiune și am început studiile culinare în timp de exercitam meseria în propriul restaurant. Am fost asistat de Chef pentru o pregătire proprie de nivel precum Antonio Sorrentino, Pino di Ciccio”, mai spune Chef Radu.
Pentru a ajunge un chef de top, Radu a fost ucenicul lui Antonio Sorrentino, despre care spune că “este persoana care m-a inspirat si mi-a transmis pasiunea culinară”. Și pentru că un Chef bun se formează sub presiune, printre cele mai grele preparate făcute se numără: „Costițe de miel gratinat la cuptor cu rozmarin, piure de fistic si biscuiți Cantucci di Siena. Am petrecut 72 de ore consecutive în bucătărie pentru a încerca să evidențiez toate aromele mielului. Staff-ul meu din perioada respectivă a crezut că am înnebunit și că nu va avea niciodată succes. Au crezut că am îndrăznit prea mult cu îmbinarea produselor, dar s-a dovedit un mare succes. Rețeta respectivă se regăsește în continuare în restaurantul Il Salotto, tocmai pentru că este încă actuală chiar și după trei ani de la creare”, povestește patronul restaurantului Assaggio. Radu surprinde în restaurantul său, Assaggio, cu o inovație: pregătirea unor preparate live în fața oaspeților. Alege să ai parte de o experiență excelentă atunci când ieși în oraș. Alege restaurantul Assaggio! Pentru mai multe detalii, vizitează https://www.facebook.com/ristorante.assaggio/.

Comentarii

Postări populare