Strigăt! Industria textilă poluează! Fără haine croite în Cambogia!





Tipic pentru mine... Să las în urmă parfumul discret al ultimului anotimp, încă neterminat, și să imaginez ținutele pentru anotimpul următor. Nu am făcut risipă de rochii, vara asta, nici de sandale. Nu am vrut să mă chinuie nesiguranța unor ținute care-și iau titlul de a fi în trend când de fapt se demodează cu ușurință, fiind detronate de haine pe care magazinele le oferă pe bandă rulantă... Și da, femeile cumpără haine tot timpul, chiar dacă lucrurile se desfășoară potrivnic în jurul nostru, iar asta se vede clar...  Industria textilă poluează! O spune toată lumea ca un strigăt care ne avertizează că poate e timpul să găsim mai mult loc pentru eternitate rochiilor  din dulapul nostru. Da,  a celor cumpărate anii trecuți, pe care le putem purta și anii ce vin. La fel și pantalonii largi asortați cu cei mai râvniți teniși din lume, All Star, potriviți și la fuste, fie ele lungi sau scurte.

Dacă ești de neînduplecat și vrei cu orice preț ceva nou în garderobă, fă un rezumat. De ce să îți sacrifici sănătatea, confortul, punga, cumpărând piese pe care le porți o dată și gata? Fii deșteaptă, ia ceva versatil și încearcă să îl asortezi organic cu ceva mai vechi din șifonier. Calcă pragul magazinelor second hand unde vei descoperi adevărate comori, într-un haos plăcut cu haine din bumbac și eșarfe Pierre Cardin din mătase naturală. Uite, de aceea iubesc eu second hand, pentru că am găsit într-o zi de vară eșarfa Pierre Cardin. Ba chiar și pe aceea din mătase, despre care am spus că am luat-o de la CASA DE MODĂ, vorba unei prietene, atunci când a întrebat cineva de unde o am .

M-am împăunat deseori în haine care poate nu-și merită prețul... Am știut asta și, sincer, nu m-am simțit bine în pielea mea. Mă îmbăta frumusețea lor pe moment, ca apoi să complotez cu gândul că  poate nu ar fi trebuit să am pe mine așa ceva. Am priceput că o haină îmi poate da vitalitatea, spontaneitatea și energia de care am nevoie ca eu să funcționez bine. Nu trebuie să fie scumpă, nu trebuie să fie nouă. Caracterul meu mă îmbracă așa cum vrea el, iar de ceva vreme încoace, caracterul meu a înțeles ce-mi trebuie. Am devenit îngăduitoare cu țoalele mele din șifoner, mai ales cu cele vechi și le găsesc faine, bune de purtat, de repurtat, de reechilibrat pe trup și minte într-o vreme ca aceasta când nu mai e nimic must have, când micile izbucniri de temperament se pot vedea în hainele pe care le punem pe noi every day...

Da, promovez designerii de fashion într-o rubrică a publicației România Liberă și fac acest lucru pentru că iubesc hainele bine croite, dar mai ales pentru că respect o muncă titanică și talentul unor oameni care au ce arăta prin imaginația lor nemărginită. Așa cum am scris mai sus, este important să alegem haina care ne mulțumește cu adevărat și ne conturează caracterul. Puțin și bun. 

Pentru că începusem textul acesta cu ideea că mă gândesc deja la ce voi purta în toamna asta, voi spune atât- voi purta larg! Mult larg, iar inspirația vine și din aceste poze. Larg, second hand, vechituri din șifonier, teniși Converse All Star, pulovere tricotate în culri tari, cămăși a la Prince,  la care voi adăuga și noutăți puține, asortate organic.

Vă dau idei, voi alegeți favoritele voastre în materie de haine și veți vedea că viața vostră se va transforma într-un paradis. Fără haine croite în Cambogia!

























































Comentarii

Postări populare