Marius Mușat: “Suntem un business cu suflet! Promovăm tinerii designer români prin proiectul România Frumoasă!”
1.
Printre dorințele arzătoare ale femeilor din România se numără una pe care eu o
aud din ce în ce mai des- Vrem să purtăm haine de designer. Cu ce vine Marius
Mușat pentru a îndeplini o astfel de dorință?
“Am observat faptul că lumea cere din ce în ce mai
mult haine de designer, iar aceasta este o direcție bună. Piața dorește
outfituri semnate, nișate. Îmi place să cred că, pe lângă calitatea produselor,
mă diferențiez prin meșteșuguri detaliate, printuri, forme și originalitatea
aplicațiilor florale. Acesta din urma fiind și unul dintre codurile stilistice
ale brandului.”
2.
Când ați simțit că e momentul să faceți modă? De ce vă place acest lucru și cum
a venit decizia? Ați terminat o școala de design vestimentar? Sau poate
arhitectură...
“Am apreciat hainele de când eram copil și eram mai
mult decât preocupat de felul în care mă îmbrăcam, încât am început să mi le
fac singur. Pasiunea mea pentru haine a putut fi pusă în practică imediat după
revoluție și am simțit că fac ceea ce îmi place. Chiar dacă, pe parcurs, nu am
mai avut timp de studii în domeniu, practica și pasiunea m-au adus în postura
de a putea crea acest brand- Marius Mușat.”
3.
Prin ce se diferențiază magazinul online față de altele?
“Experiența pe care am acumulat-o în timp, în retail, ne-a ajutat să
căpătăm o mare ingeniozitate și iscusință pe această zonă de high-fashion și în
business. Gândiți-vă, din 1993, de când ne-am format compania, am trecut prin
tot ce a trecut economia locală: fiscalizarea de la începutul anilor ‘90,
stabilirea unei poziții pe piață la finalul anilor ‘90 și începutul anilor 2000, boom-ul
economic de după 2003, criza economică de după 2008, digitalizarea perioadei
actuale. Ce aducem în plus este abordarea noastră unică. Noi am rezistat și am
crescut atât timp pentru că mereu am aplicat o viziune artistică, ne-am gândit
la clientele noastre și ne-am păstrat valorile. Nu am compromis calitatea
materialelor sau a creației artistice pentru a “ieși mai bine” financiar la
final de lună. Mai avem un avantaj competitiv: suntem producători locali. În
plus, nu ne axăm strict pe partea comercială: de ceva timp avem proiectul
România Frumoasă, prin care promovăm
tinerii designeri români din mai multe domenii. Deci suntem un business cu
suflet.”
4. Ce este proiectul Romaânia Frumoasă?
4. Ce este proiectul Romaânia Frumoasă?
“Proiectul “România Frumoasă” este o fereastră pe
care am deschis-o pentru a arăta că exista tineri talentați, că România este
dornică de frumos și
de bun gust, că suntem un popor frumos. Îmi place foarte tare să descopăr și să
promovez portul și rânduiala din satul românesc "de altă dată",
viziuni arhitecturale care ne pot înfrumuseța orașele și satele.”
5.
Cum caracterizați stilul dvs? Pe ce materiale vă focusați în creațiile dvs ( am
văzut că folosiți și materiale naturale, iar acesta este un semn bun).
“Încerc să fiu unicat, să fac ceva diferit, să mă
surprind pe mine însumi. Într-adevăr, ma străduiesc să folosesc cele mai
calitative materiale, pe care le asortez foarte atent prin culoarea și textura
lor.”
6. Colecțiile dvs. sunt relaxate, cel puțin așa le văd eu, dar sunt și office... De unde inspirația? Ce anume pune în mișcare procesul creației?
6. Colecțiile dvs. sunt relaxate, cel puțin așa le văd eu, dar sunt și office... De unde inspirația? Ce anume pune în mișcare procesul creației?
“Inspirația se ivește din natură, vine din flori,
ele sunt o atracție și o provocare pentru a le aplica și confunda cu hainele pe
care eu le creez. Am o sensibilitate pentru linia bărbătească din perioada
interbelică, iar portul tradițional românesc are o mare influență în creațiile
mele. Activăm și în zona de office, zona în care mi-am dorit să aduc o picatură
de glamour.”
7.
Ce ar trebui să ne placă în noul sezon, în noua colecție Marius Mușat? Care
sunt piesele vestimentare pe care puneți accent în sezonul primăvară-vară 2019?
“Produsul meu preferat din noua colecție este rochia fetiță, o piesă pe care o
recomand femeilor care își doresc mai mult. Am introdus topuri în culori
puternice, în special galbenul, roșul și verdele, ținute în care poți să ieși
în evidență. Rozul este culoarea potrivită pentru primăvară-vară, aplicațiile
florale fiind foarte importante în piesele mele anul acesta.”
8.
Este adevărat că un designer cu identitate masculină poate fi mult mai
talentat, mai răbdător și până la urmă mult mai priceput decât un designer
femeie?
“ Nu imi place să cred în acestă ierarhie. Apreciez mulți
designeri de indentitate feminină. Bănuiesc că vă referiți la sintagma conform
căreia cei mai buni bucătari sunt bărbații. Nu știu dacă este așa însă,
într-adevăr, am observat un lucru: de foarte multe ori, doamnele sunt mai
dispuse să cumpere haine dacă sunt promovate de un bărbat. În plus, aprecierea
de la un bărbat naște sentimente pozitive.”
9. Voi întreba, din curiozitate, care sunt designerii dvs. preferați.
9. Voi întreba, din curiozitate, care sunt designerii dvs. preferați.
“ Da, o admir pe Calorlina Herera, mi se pare extrem
de feminină.
Îmi mai plac și improvizațiile lui Alessandro Dellaqua. Dar, în general, nu pot
spune că am preferințe sau modele . La fiecare creator există colecții mai bune
și mai puțin bune.”
10.
Preferați rochia sau pantalonul? Ce înseamnă o ținută cu stil?
“O ținută cu stil presupune să ai puțin curaj, multă
pasiune și documentare pe măsură. De asemenea, să știi în ce context urmează să
le porți. Părerea mea este că atât rochia cât și pantalonul sunt două articole
extrem de versatile care pot fi purtate atât în contexte formale, casual sau
chiar office.”
https://mariusmusat.com/ro/produse-noi
https://mariusmusat.com/ro/produse-noi
11.
Cum credeți că se îmbracă femeile din România? Eu aș răspunde că cele mai multe
dintre ele se îmbracă prost. Ce le lipsește?
“Din câte
am obesrvat, în ultimii ani, femeile se îmbracă din ce în ce mai bine. Odată cu
creșterea social media, stilul vestimentar a devenit un adevărat must-have.
Deci lucrurile merg spre bine.”
12.
Cum se va numi următoarea ta colecție și ce are special?
“Am lansat, de curand, noua colecție "LOVE IN
THE SPRING" și, ca la fiecare colecție, ceea ce ne propunem este să
surprindem și să onoram femeia. Această colecție vine în culori vii, imprimeuri
florale și piese îndrăznețe. Ceea ce ne-a inspirat a fost arhitectura unică a
luminii de primăvară, la care am adăugat elementul nostru caracteristic:
macul.”
Comentarii
Trimiteți un comentariu