Librex aniversează zece ani pe piața locală și așteaptă afaceri cu 350% mai mari decât în 2019, de 1,7 mil. euro
Librex este unul dintre
principalii jucători de pe piața locală de carte, cu creșteri duble ale
afacerii de la an la an și cu o tradiție de zece ani în domeniu. Din martie
2020, de la începutul pandemiei, Librex a devenit singurul jucător din piață
care oferă transport gratuit pentru orice comandă, indiferent de valoarea
acesteia și de adresa de livrare.
Rezultate, investiții
și estimări
Compania așteaptă să încheie anul
2020 cu o cifră de afaceri de aproximativ 1,7 milioane euro, cu 350% mai mult
decât în 2019. Estimările sunt bazate pe ritmul accelerat de creștere din
ultimii ani, precum și pe veniturile de aproximativ 580.000 de euro
înregistrate în primul semestru, cu 330% mai mari comparativ cu S1 2019.
Creșterea exponențială din primul
semestru și predicțiile optimiste pentru 2020 sunt susținute și de investițiile
bugetate în dezvoltarea serviciilor și soluțiilor online, precum și a celor de
logistică și operațional, în valoare aproximativă de 125.000 euro. Librex a
mutat activitatea de depozit în acest an într-o nouă locație, de opt ori mai
mare decât cea precedentă, a cărei capacitate permite procesarea a peste 10.000
de comenzi zilnice. De asemenea, investițiile au fost direcționate către un
soft performant de gestiune de depozit, care crește eficiența operațională cu 30%.
Nu în ultimul rând, creșterea
bazinului de clienți și a veniturilor s-a datorat și eliminării taxei de
transport pentru orice comandă, oriunde în țară, demarată în luna martie,
Librex fiind singurul jucător din piață care oferă acest serviciu și în
prezent.
„Librex a pornit acum zece ani
cu misiunea de a crea o platformă unde cititorii să își poată găsi cărțile
dorite, la cele mai mici prețuri. Creșterea noastră a fost liniară și
sănătoasă, cu adevărate boom-uri în ultimii trei ani, datorită calității servicilor
oferite și, implicit, fidelizării clienților.
Încă de la
începutul declarării stării de urgență, am ales să fim solidari clienților
noștri și să le aducem libăria la ușă. Timp de două luni, pentru noi a fost un
Black Friday continuu, aspect ce se reflectă în rezultatele din primul
semestru. Raportându-mă strict la perioada stării de urgență, veniturile
noastre au fost cu 453% mai mari comparativ cu aceeași perioadă a anului
trecut.
Ne dorim să
oferim publicului larg motive să citească și, astfel, să contibuim la
ameliorarea statisticii care arată că 93,5% români nu cumpără nici măcar o
carte pe an.”, Ionuț Radu, fondator Librex.ro.
Obiceiuri de
consum
Anul acesta, peste 55% din
venituri au fost generate de categoriile beletristică, dezvoltare personală și
cărți pentru copii. Cele mai bine vândute titluri au fost Tatuatorul de cărți (
Heather Morris), Zuleiha deschide ochii (Guzel Iahina) și Hoțul de cărți (Markus
Zusak).
Ponderea comenzilor se împarte
între București (aproximativ 50%) și restul țării, majoritar în orașele Cluj
Napoca, Timișoara, Iași, Brașov, Constanța și Galați. Perioada cea mai
profitabilă este septembrie – decembrie, datorită Black Friday, sărbătorilor de
iarnă și începutului de an școlar.
81% dintre comenzi au fost
plasate anul acesta de pe dispozitive mobile, în creștere sensibilă comparativ
cu anul trecut, în timp ce plata cu cardul a înregistrat și ea creșteri de 205%
(ponderea la nivelul clienților urcând de la 18 la 55%). Librex se așteaptă ca
procentul plății cu cardul să se stabilizeze în acest an la o valoare de 60%.
Obiective și
predicții despre piață
Librex își propune pentru anul viitor
dezvoltarea portofoliului de produse prin introducerea categoriei de cărți în
limba engleză, obiectivul companiei fiind listarea a peste un
milion de titluri de acest tip până la finalul lui 2021. De asemenea, compania
va miza și pe introducerea produselor de papetărie, a jocurilor și jucăriilor.
Pe partea de livrare, Librex va
introduce anul acesta serviciul de expediere în afara țării, pe fondul
solicitărilor în creștere venite de la românii stabiliți în străinătate. Pentru
2021, compania urmărește dezvoltarea punctelor de livrare în orașele mari din
țară, prin instalarea unor servicii de pick-up point și locker.
Deși segmentul online al pieții
de carte a crescut considerabil în 2020, ponderea sa redusă din totalul pieții
nu poate decât să atenueze scăderea segmentului offline, de librărie clasică.
Astfel, Librex estimează că piața de carte o să scadă în acest an cu 10 – 20%.
Comentarii
Trimiteți un comentariu