Nico Carp: “ Colecțiile mele nu au nume"







Are 27 de ani, o putere interioară uimitoare și colecții vestimentare admirate de Adela Pârvu.  Nico Carp este designer-ul minimalist care trasează linii simple dar captivante, unice, nonconformiste, revelatoare.  Trezește arii emoționale celor care poartă creațiile ei și demonstrează candoarea unui om talentat, destinat succesului.





Tot ce fac e parte din mine, iar de lucrul acesta mi-am dat seama acum ceva timp, când eram mai mică. Imaginam cum poate să transforme o pieasă vestimentară un om, sau cum îl poate ajuta să își construiască un look avantajos, să îi scoată în evidență trăsăturile, personalitatea...  Primul lucru pe care îl vezi la  o persoană este haina. Descifrezi acel om, ce-i drept la suprafață, după cum se îmbracă... Am vrut să explorez mai mult zona asta. Îți voi destăinui  un secret- eu văd și în obiecte piese vestimentare, imaginația mea lucrează, iar apoi se nasc hainele pe care le găsiți în showroom-ul Nico Carp. Îmi place să mă joc, să explorex materiale, să demontez mituri într-ale vestimentației. Este ceva imanent, este ceva care îmi dă sens. Voi spune că mă inspiră viața oamenilor, acel life-style al lor, pentru că eu creez pentru oameni și iubesc femeile care apreciază designerii români. Cerința este mare pe piață, multe femei sunt interesate de creatorii români și fiecare dintre aceștia are ceva de arătat, ceva de spus, numai că ceea ce este dezamăgitor este că nu toți rezistă pe piață. Mulți nu fac față provocărilor, apare un colaps, spun la un moment dat că de fapt designe-ul nu este pentru ei, se plictisesc, sau pur și simplu nu pot duce în spate un brand... „

A terminat Facultatea de design la UnArte, generația 2014, iar tot ceea ce face acum a învățat mai mult singură.







În școală te instruiau la modul general despre sistemul modei, cum să gândești în termeni „fashion”, însă partea tehnică nu era inclusă printre studii. Eu a trebuit să învăț ce înseamnă să coși la o mașină de surfilat sau la o mașină liniară.  Da, cos la mașină, iar dacă aș renunța la asta, mi-aș pierde din cursivitate și din creativitate. Tiparul e urmat de cusutul la mașină, știu care e motorul și esența unei piese vestimentare în momentul în care deja cos.”

 Designe-ul este pasiunea în care crede și în existența asta nu e nimic simplu. Iubește zona mainstream, dar ține cont și de nișă. Aduce în prim-plan un stil minimalist, avangardist și versatil

Este foarte greu, însă dau tot ce pot, toate resursele mele, iar feedback-ul este pozitiv, chiar și atunci când nu toate merg ca pe roate. Poate uneori primesc doar aprecieri și nu am cumpărători, dar există și momente când primesc și aprecieri și mulți oameni care îmi calcă pragul. Poate că toate acestea depind mult de colecția pe care o am la momentul respectiv...
Stilul meu este nonconformist, încerc să îl aduc și într-o zonă de mainstream, dar vreau să îl păstrez și pe partea de nișă pentru cei care apreciază într-adevăr designe-ul și chiar sunt interesați de tot ce înseamnă acest lucru. Însă, așa cum am mai spus, vreau să fie și accesibil. Așadar, revin și spun că stilul meu este minimalist, avangardist și foarte versatil. Este black, este ciudat, este hai-hui, dar poate fi purtat oricând- atât la office, sau poate la o cafea cu prietenii,  la ieșiri spontane în oraș, la munte...

Adela Pârvu adoră creațiile Nico Carp

„O îmbrac pe Adela Pârvu. Ea m-a ales... Am primit un mail neașteptat  în care scria că îi place mult ceea ce fac și că dorește să se îmbrace de la Nico Carp. M-am simțit flatată, evident! A plecat cu multe haine cumpărate de la mine, iar apoi s-a născut o relație frumoasă între noi. Este un om frumos, iar dacă vă interesează ce îi place să îmbrace, vă voi spune că știe să combine perfect lucrurile largi, le suprapune, le asortează și inventează ținute cum nici nu te aștepți. A realizat un styling din colecția mea care mi-a pus imaginația la încercare. Adela știe, e creativă, te poate surpinde plăcut oricând.





Colecțiile mele nu au nume”

Atmosfera din jurul ei contează foarte mult atunci când se naște o colecție. De obicei este genul acela de atmosferă jucăușă, iar piesele ei se transformă. Este prima care poartă orice haină nou apărută în colecție. „ Îmi place să o experimentez, să îi dau sens sau mai multe sensuri... O piesă statement devine altceva dacă adaug un șiret, un guler, un fermoar care se va afla întotdeauna pe partea stângă a umărului, iar aceasta este o semnătură a creațiilor mele, acesta e sistemul meu de închidere. Cine cunoaște deja ceea ce fac, știe despre ce vorbesc... Colecțiile mele nu au nume, piesele au întotdeauna un „altceva”. Nu fac niciodată cercetare înainte de a crea ceva, nu există un plan, nici o înfrânare. Dau libertate emoțiilor de moment.  Colecția mea de suflet este cea primăvară-vară 2017.  Aduce în prim-plan simplicitate și funcționalitate, modularitatea fiind elementul principal. Focusul pe linii asimetrice și suprapuneri compune un aspect complex și curat în același timp. Colecția encapsuleaza universul Nico Carp tocmai prin aceste elemente care au continuat și în colecțiile viitoare, cu alte cuvinte, extensii ale acestor piese. Așadar, fără nume! Ele sunt definite de oamenii care le poartă și care le dau valoare. Folosesc materiale naturale, bumbac, in și variații bumbac cu elastan, varianta de mijloc pentru ca multe dintre cămăși să nu se șifoneze. Decizia este a clientelor mele. Ele aleg ce materiale vor să poarte. Creațiile mele se adresează deocamdată numai femeilor, chiar dacă am și cereri din partea bărbaților, însă acum este greu să fac mai multe colecții... Mama îmi este alături, mă ajută cu tot ceea ce înseamnă atelier și mă încurajează, mă susține impreună cu tata. Au văzut că am potențial și că acesta este drumul meu, iar  dacă nu ar fi existat moda, eu aș fi lucrat tot în industria creativă. Oricât aș încerca să îmi folosesc cealaltă emisferă, este imposibil... Voi mai spune că în acest business eu le fac pe toate. Sunt antreprenor cu temele făcute. Eu sunt și stânga și dreapta, eu alerg după acte, eu trebuie să pun la punct tot ceea ce se întîmplă în firmă, trebuie să fiu cerebrală de multe ori, dar atunci simt că tranziția este prea bruscă și îmi piere starea de creativitate.  O lună de zile mă focusez pe cele mai importante probleme de business și apoi dau frâu liber iar creativității- adică acelei constante din viața mea care ia doar o mică pauză.

Până la atmosfera idilică de antreprenoriat în România mai e cale lungă…

Un antreprenor tânăr ca mine nu este luat în serios în România. Mulți te iau peste picior. Însă eu am transformat niște idei într-un business și am muncit mult, am studiat mult, sunt un om pregătit și responsabil pentru a deveni ceva. Cred că este nevoie să ni se acorde mai multă omenie, bunăvoință și încredere.

Colaborez cu Band of Creators,  cu Dorobanți 248 ( numai online), iar acum mă bazez pe site-ul meu. Vând foarte bine și aici. 

Vă așteptăm și în noul showroom Nico Carp situat pe strada Știrbei Vodă 107, unde tocmai ce ne-am mutat și urmează să deschidem ușile în Ianuarie-Februarie.

instagram- @nicocarpstudio si @nicocarp.s






Comentarii

Postări populare