Andra Iulia Margina: “Toate personajele mele transmit stări. Ele sunt melancolice după o iubire pierdută, ele zâmbesc la lucruri mici, se întristează și se îndrăgostesc din nou.”






 Picturile  Andrei Mărgina sunt sentimente. Fizinomiile acelea parcă ar vrea să dea glas bucuriei, tristeții, melancoliei, mirării,  uneori unui soi de nedumerire copilăroasă pe care ți-ai dori să o privești întruna. Efecte, senzații, atracție, miracolul frumosului și chipuri însuflețite de ochi mari care dezvăluie parcă esența vieții.  Andra Iulia a făcut din talentul ei o afacere și a reușit să pună stăpânire pe sufletul multor iubitori de artă și frumos. Tablourile ei se vând bine, iar cumpărătorii sunt cei cu surâs misterios care-i înțeleg munca și talentul. Tablouri, tricouri, statuete din lemn cu ochi vii, pasiune, iscusință, dar și convingerea că lumea iubește mult aceste chipuri delicate. Are și de ce… Sunt superbe!


“Cochetez de multă vreme  cu desenul și pictura.  De când eram foarte mică.  Atunci  când prindeam o foaie de hârtie, îmi luam creionul și desenam ce îmi trecea prin cap, iar acest lucru  mă făcea să fiu cu adevărat eu. Viața m-a purtat pe alte drumuri până la vârsta de 30 de ani, dar niciodată nu am renunțat la „mâzgălit” , așa cum îmi place mie sa-i spun acestei îndeletniciri minunate. Esre modul prin care eu mă simt transparentă în fața celor de lângă mine, este modul în care eu pot să arăt ce pot face cel mai bine. Iubesc enorm această muncă și am toate motivele să o duc după mine în această viață.
 Vă voi spune că sunt un pictor autodidact, nu am vrut să fac o școală care să mă învețe să desenez.  Am crezut mereu  că așa pot picta eu. Exact așa cum simt…”





Frumosul trebuie împărtășit cu alți oameni. Chipurile pe care le pictează sunt personaje întâlnite în viața reală, pe care le-a citit sau le-a cunoscut în filme

 Pentru Andra Iulia Margina afacerea aceasta este o revenire a omului pe care îl întrezărise  acum ceva vreme. Atunci când lucra în publicitate, după ce terminase o facultate de jurnalism și credea că aceasta este deczia sorții.  Dar,  și-a dat seama că viața ei cerea o schimbare pentru ca ea să se simtă cu devăart împlinită. A știut că frumosul din ea trebuia împărtășit cu alți oameni. A lăsat scutul jos și a îndrăznit. Numai așa viața din ea putea exalta cu adevărat.
“Nu mă consider o persoană diferită, mă consider o persoană căreia îi place frumosul și care își dorește să împărtășească cu celelalte suflete acest frumos. Nu știu să fac asta decât prin pictură.
 Chipurile pe care eu le pictez sunt în mare parte personaje pe care le-am întâlnit în viața reală, pe care le am citit sau  le-am văzut în diferite filme. Ochii lor  sunt într-adevăr mari pentru că din punctul meu de vedere ei „conțin” toate trăirile acelei persoane, toate experiențele lor, ei fac diferența și prin ei poți înțelege o poveste întreagă despre acea persoană. Toate personajele mele transmit stări. Ele sunt melancolice după o iubire pierdută, ele zâmbesc la lucruri mici, se întristează și se îndrăgostesc din nou.  Din fiecare chip pictat fac și eu parte și sunt fericită că poveștile nu se vor sfârși niciodată, mereu vor apărea altele care îmi vor da voie să le exprim prin culori și care vor face parte din universul meu.”






Statuete din lemn cu suflet și culoare

Destul de recent,  m-am gândit că aă putea să trec de la personaje pictate pe pânză, la cele pictate pe lemn și așa au apărut micile statuete cărora le dau suflet prin culoare. Odată,  o prietenă mi-a zis că ar purta pretutindeni cu ea desenele mele și așa mi-a venit ideea tricourilor desenate sau pictate, astfel încât cei ce își doresc să le ia cu ei să aibă această posibilitate .
 Așadar, după o facultate de jurnalism și joburi în publicitate, m-am hotărât să mă întorc la vechea mea dragoste.  La pictură, cum îmi place mie să spun. Totul a început ca o joacă, a continuat ca un hobby și a ajuns să- mi fie meserie.”


Premiile Andrei Mărgina sunt bucuria celor care se arată fascinați de tablourile ei

“Mă intrebi de premii? Am primit foarte multe .... De fapt, am primit toată bucuria pe care o simt în ochii celor care îmi apreciază arta, toate feedback-urile pe care le primesc și toată emoșia pe care mi-o transmit... Acestea sunt premiile cele mai  importante din viața mea.”










Comentarii

Postări populare