INTERVIU__Nica Otilia: “ Concentric este o alternativă românească pe care oricine ar trebui să o cunoască!”

Un magazin unde libertatea actului creator este vizibil de la intrare. Concentric se află pe Lipscani, o stradă cu renume și cu mulți oameni care doresc să vadă acel “altceva” în shop-urile noastre. Compoziția Concentric este fascinantă, de la piesele vestimentare unicat, care au menirea să te scoată în evidență, până la conceptele unice din care răzbate pasiunea pentru frumos, pentru sustenabil, pentru orice se potrivește bine de tot cu această eră....

Ce înseamnă Concentric în urbanul bucureștean?

Suntem pe Lipscani de un an și un pic, iar magazinul Concentric de acum înainte va începe să prindă aripi... Lumea are deja acces mult mai ușor la noi, nu doar la comunitatea noastră din online și încep să cred că pe viitor va începe să însemne mult mai mult. În momentul acesta, ca și feedback de la cei care intră în magazin, cred că înseamnă mare lucru. De la design-ul magazinului, pentru că cei care vin aici rămân uimiți, mulți spun că ar semăna cu un muzeu, pentru că foarte multă lume nu a văzut un atfel de spațiu nicăieri în România. Am avut o propunere să deschidem în afara țării, dar ne mai gândim la asta.

Ce aduce nou Concentric pe o piață diversificată în acest domeniu?

Nu ne-am străduit să inventăm nimic pe lumea asta, pentru că, din punctul meu de vedere, s-au cam inventat toate... Am început cu lucruri simple, trei nuanțe- negru, alb și bej... Dar există și culoare pentru că noi am lucrat la cerere. Dar, din 2024, noi vom reveni la ceea ce ne definește ca și concept. E drept că impactul cu cei care intră în magazin, fiind direct, ne poartă și pe alte direcții, dar acest lucru nu e tocmai pe ideea generală care definește magazinul Concentric. Nu mai este stilul nostru, simt că mă pierd dacă trebuie să fac totul la cerere... Am răspuns la cereri de genul acesta pe care le-am făcut din bunăvoință, dar vă voi spune că nu mă reprezintă.

Despre echipa Concentric...

Eu sunt economist, apoi, în echipă este și fiica mea, care a terminat liceul Tonitza, iar acum a mers în direcția regie-film. Voi mai aminti și echipa din atelier care este formată din croitorese, iar una dintre doamne are un curs de design, inclusiv colega mea inginer- metalurg, care se ocupă de management, dar își aduce aportul cu drag la orice piesă vestimentară care va fi creată în magazinul Concentric. Totul aici ține de creativitate, nu ține de școli de design sau altceva...

Ce a însemnat investiția pentru boutique-ul Concentric?

Eu sunt un economist care ar vrea să uite că a fost economist... Dacă ar fi să o iau pe cifre, magazinul acesta ar trebui să fie închis mâine sau ieri. El nu aduce profit nici la momentul acesta... În schimb, aduce multă mulțumire de sine, adică fix de ceea ce aveam nevoie atunci când l-am deschis. Dar este o afacere de suflet ți gândită să o lăsăm fiicei noastre, Este ca o plasă de sigurață. Dacă ea vreodată va dori să se întoarcă acasă, aici se va opri... Așadar, așa a fost gândită această afacere.

Care este piesa vestimentară pe care ați vândut-o cel mai bine în Concentric până acum?

Da, am făcut o analiză acum și a rezultat că cel mai bine produs vândut anul acesta au fost niște genți dintr-un material de piele ecologică argintie. Un model clasic, iar ceea ce a atras cel mai mult, cred eu, este materialul textil din care sunt realizate aceste genți. Este de foarte bună calitate, ecologic, dar cu un impact foarte mare. Apoi, pentru că am făcut un top trei, voi aminti de un pulover dintr-un material extrem de prietenos- in croșetat lejer, care s-a vândut foarte bine și toamna și vara și iarna. Pe locul trei au fost bijuteriile, gablonțurile care sunt la mare căutare în magazinul Concentric. Toate sunt unicat, nu seamănă o bijuterie cu alta, sunt atipice, încercăm să le facem cât mai interesante, să te scoată în evidență.

Care este target-ul? Ce impact are online-ul?

Clienții noștri sunt în primul rând străini, mai bine spus 90% dintre cei care vin în Concentric sunt străini. Toți sunt impresionați de ceea ce găsesc la noi. Tot ei ne întreabă dacă pot cumpăra și online. De asemenea, am mai remarcat că vin la noi în magazin și persoane non-conformiste, persoane din zona aceasta a artei, cărora le place să se îmbrace altfel. Aceștia devin clienți fideli...

Ce materiale textile folosiți? Am văsut că sunteți și sustenabili... Nu risipiți nimic

Da, avem saci întregi din resturi de materiale pe care le refolosim pentru a realiza o piesă vestimentară, Suntem, întra-adevăr, sustenabili. De asemenea, folosim materiale naturale, intenția mea a fost aceasta de la început. Le procurăm de la producători români. Toată lumea cred că știe acum de pânza topită De Florian, sau Țesături transilvănene... Mergem și pe catifea sau mai multe genuri de bumbac pentru ținute mai simandicoase pentru party-uri...

Vă influențează tendințele?

Anul acesta am ținut să facem piese cu pete culoare în culorile anului- roz, magenta și acest argintiu. Dar de la anul nu vom mai face asta. A fost doar o experiență.

Există vedete care au trecut pragul magazinului?Colaborați cu ele?

Da, iar eu am pregătite niște cadouri pentru acești oameni. Niște săculeți cu diferite chestii... Ultima intrare a fost cea a lui Milli Vanilli, alături de o altă rapper-iță, care au intrat filmând. Acum așteptăm și urmărim conturile lor să vedem dacă, vreodată, vor posta ceva din magazinul nostru. Evident, au fost foarte impresionați de acest loc.

Planuri?

Da, mi-ar plăcea, de exemplu, să deschid undeva într-un mall. Dar, se pare că îmi trebuie un atelier în spate. Eu nu fac haine în serie să merg să vând în mall. Aș vinde totul într-o zi și apoi nu aș mai avea ce vinde...Mi s-a propus să deschid în Bruxelles sau Italia... Dar nu e pentru noi. Suntem o afacere de familie și cam atât. Mi-aș deschide poate un magazin la Brașov, poate unul la Timișoara...

Ce le transmiteți femeilor din România? Fashionistelor? Cum pot ieși în evidență cu hainele Concentric?

În primul rând să vină să ne cunoasă. Să vadă și o alternativă românească de care străinii sunt foarte încântați, iar acesta ar trebui să fie un semnal pentru noi. Întotdeauna ne uităm în afară dar, uite că le avem și pe aici...Noi suntem creativi. Dacă veți intra pe instagram, acolo unde pozăm hainele din Concentric pe doamenele de aici, veți vedea că îți poți construi o ținută și dacă ai 1.50 m și dacă ai 1.90 m. Și dacă vrei să mergi la un party, dar și dacă ai o invitație la o nuntă. Este imposibil să nu găsești ceea ce îți trebuie. Dacă mai explorezi un pic și mergi ma departe, vei vedea că poți face și o ținută ghotică... Avem cliente de 70 sau 20 de ani. Am cliente din America... Sunt piese vestimentare , superbe, versatile care te vor scoate în evidență.

Care sunt ofertele magazinului Concentric?

La orice cumpărătură, vei primi un voucher de 10% reducere pentru următoarea achiziție. Deja lumea este obișnuită că în ziua de marți, la noi, reducerile sunt de 50%. Dacă intri în magazin în ziua respectivă, primești un voucher de 50 de lei. Am avut reduceri de 30% pentru elevi și profesori, cu ocazia Back to School. Mi s-a părut o idee foarte bună, ca a a avut un impact foarte mare și atunci m-am gândit că din 2024, aceasta va deveni ofera permanentă a magazinului Concentric.

De asemenea, mai avem o chestie interesantă, tot pe ideea aceasta de sustenabilitate- dacă îți cumperi un produs Concentric și te plictisești de el, sau numai dorești să îl porți, chiar dacă este deteriorat și l-ai agățat undeva, atunci îl poți aduce înapoi. Vei primi 10% reducere pentru o altă achiziție, iar noi vom reintegra piesa adusă de tine în alt produs sau model.

Am mai avut o campanie, care mie mi-a plăcut foarte mult, dar care nu a avut un impact foarte mare. Însă voi insista- Ideea era să îți aduci de acasă haine pe care nu le mai porți, iar noi vom face o selecție. Dacă îl vom alege, vom face p colecție cu toate cele adunate de la mai multe persoane, iar produsul care va fi transformat cel mai bine, va purta numele tău. Dacă îți dorești produsul, îl poți cumpăra la un preț mai mic.

https://www.instagram.com/concentric_store/

Comentarii