Ramona Manghiuc- Mă sperie cuvântul elegant. Poate pentru ca mă duce cu gândul la doamnele îmbrăcate în rochii rigide

Mă pot bizui oricând pe designerii români atunci când vreau o rochie și mai ales când vreau ceva de îmbrăcat care îmi poate schimba starea de spirit. Cei mai tineri dintre ei au talente și puteri nebănuite, iar acest lucru îi face prețioși. Am descoperit-o pe Ramona Maghiuc, un om plin de viață, spiritual, copilăros, care a reușit să mă convertească la culoare și la tot ce e frumos prin culoare. Discuția noastră s-a rezumat, deocamdată, la un interviu... Dar,  vă spun sincer, mi-a stimulat dorința de a retrăi copilăria prin haine. Știu că rochia de la ea îmi va da energia bună pe care o pierd, uneori, și mă va învăța să merg săltat, ca bucuria unui copil care sare într-un picior. Mulțumesc, Ramona Manghiuc că îmi alungi orice bănuială că nu mă mai pot simți confortabil în orice aș îmbrăca la vârsta mea...








Am descoperit în ținutele tale, atât cât le-am zărit pe FB, un look nostalgic, feeric, piese în tonuri calde, discrete, frumoase. Dar și multe texturi vesele, care mi-au amintit de copilărie. Cum te definești și care este lumea ta de designer?


În lumea mea de designer totul e imperfect, toată lumea se accepta exact așa cum e, totul e colorat, totul este despre zâmbete, dar și despre si bucuria pe care viața ne-o aduce.  Asta vreau să emane și hainele mele- relaxare și un aer fresh. 


Piese din garderoba unei femeie ce ar trebui să fie mereu prezente acolo... Tu ce porți cel mai mult și cum crezi că ar trebui să se îmbrace femeia în urban?

Rochiile.  Fie ca sunt purtate cu sneakersi sau pantofi cu toc, ne scot din pantaloni si ne fac feminine. 

 Spune-mi, te rog, dacă ai terminat o școală de design vestimentar. Dacă da, unde anume și cum s-a născut pasiunea aceasta pentru design vestimentar? Când ai croit prima dată o piesă și care a fost aceea?

Am terminat Universitatea de Arta si Design, Cluj-Napoca, secția Fashion Design. Pasiunea asta s-a născut în copilarie atunci când îmi doream mereu să fiu diferită și hoinăream prin second-uri în căutare de piese ciudate, unice pe care, mai apoi, le modificam. Prima piesă croită a fost în liceu, o rochie la care am lucrat șase ore, ca mai apoi să realizez că îmi este mică. Haha.  









 Cum te autocaracterizezi ca fashionista și designeriță? Ții cont de trend-ul actual?

Libertate. Relaxare. Culoare. Acestea sunt trei cuvinte care îmi vin în minte când mă gândesc la stilul meu. Urmăresc trendurile, vreau să vâd ce se întâmplă în lumea modei  și ce se poartă, însă când vine vorba de vestimentația mea, le trec prin filtrul meu personal și iese ceva colorat, de cele mai multe ori. 


 Care este stilul tău, îl poți defini, te rog?

Ce intrebare grea... Femeile, de obicei, se încadrează în 2/3 stiluri vestimentare. Eu sunt o combinație între boho/casual/romantic/sport. Depinde de inspirație și starea mea de spirit.  





Care este piesa pe care îți place să o croiești cel mai mult și care este piesa cerută cel mai des de cele care îți admiră munca și creația?

Cred ca ți-ai dat seama deja. Rochiile. La fel și comenzile pe care le primesc de la cliente, în majoritatea timpului sunt rochii.  Nu vorbesc doar de rochii de ocazie, ci și rochii de zi. 

Care crezi că este simbolul eleganței contemporane? Mai este femeia din ziua de azi elegantă? Tu cum te îmbraci pentru a fi elegantă? Cum este femeia din urban acolo, în Cluj?


 Mă sperie cuvântul elegant. Poate pentru ca mă duce cu gândul la doamnele îmbrăcate în rochii rigide. Cu părul perfect și ușor împăiate. 
Cred că eleganța s-a reinventat. Eleganța o întâlnim în atitudine, ținute trecute printr-un filtru personal, personalitate și atenșie la detalii. Eleganța s-a întâlnit cu ceea ce se numește confort și cred că au făcut o prietenie tare faină.  Eu dacă îmi doresc să fiu elegantă îmi pun zâmebtul pe față, o rochie și o pereche de sneakersi. Asta este eleganța pentru mine. Normal, pentru altcineva poate fi o rochie cu o pereche de stilleto. Fiecare are propria definiție și e bine să fie așa. 
Femeia din Cluj, e faină, relaxată și cum vrea ea să fie. 










 Cum ești ca antreprenor în România? Câteva sfaturi pentru alți antreprenori care doresc să urmeze un drum asemănător. 


Sunt la inceputul unui drum foarte greu. Un drum plin de gropi pe care încercăm să le umplem cu flori,  să putem merge mai departe. Noi, acești mici designeri.  Singurul sfat pe care pot să îl dau în momentul de față este acesta: Îndrăznește! Acționează și nu visa prea mult! 
 Care sunt texturile pe care le folosești în piesele create de tine? Iubești materialele naturale? Am văzut că sunt cerute pe piață...


Da, există acum un trend care ne întoarce la natură. Reciclăm, folosim materiale mai naturale, dar încă nu suficient.  Materialele pe care le folosesc sunt diferite de la un client la altul. Pentru că eu lucrez mult pe comenzi. Într-o zi poate să fie bumbac, într-o zi mătase, într-o zi poliester, într-o altă zi neopren. 
Cel mai des întâlnim materiale cu compoziție combinată. Pentru că își dau proprietățile ''împrumut'' ... Bumbacul se combină cu poliester tocmai pentru a nu se mai șifona atât de tare. Bumbacul este răcoros, poliesterul se poate vopsi ușor, bumbacul lasă pielea să respire, poliesterul ține de cald.  Toate acestea pentru confortul nostru. 





Ce feedback-uri primești de la cele care îmbracă creațiile tale?

 Lucrez pe mai multe proiecte legate de modă, fac și ateliere de creație vestimentară,  mai precis cursuri de croitorie. Primesc feedback-uri pozitive, dar și negative. Pe cele negative încă mi-e greu să le primesc, încă învăț cum să scot ce-i mai bun din ele. Dar, oamenii apreciază mult munca mea, am noroc să am lângă mine o comunitate de femei pe care am format-o prin munca mea, prin ceea ce eu sunt ca om în această meserie. Ele sunt alături de mine la orice pas și prin asta îmi dau seama că am facut ceva bine. 

 Planuri... Cum se va numi următoarea ta colecție și care a fost colecția care ți-a adus cea mai mare satisfacție?


Planuri  nu am deocamdată pentru următoarea colecție. Prima colecție a fost, prpbabil,  cea mai faină și de suflet. A fost o colecție inspirată din uniforma școlară. O reinterpretare modernă.  












Comentarii

Postări populare