Valah: “În orice ai întreprinde este foarte important să îți construiești identatatea, să fii contemporan și inovativ.”















După interviul cu designerii conceptului-ului Valah, am înțeles că imaginea cuiva constituie o adevărată artă. Omul cu atitudine are idee despre sine, cunoaște bine cultura în care se scaldă și știe să creeze propria imagine prin piese vestimentare care îi definesc personalitatea. Sunt antreprenori în modă din 2018. Și-au ascultat ecourile interioare și au îndrăznit să aducă pe piața din România un concept usor accesibil si pentru cei care nu sunt familiarizati cu designul vestimentar. Proiectul se contureaza, stilul abordat in Valah trezeste deja reacții favorabile și peste hotare. 







“Povestea a început anul trecut. Ne-am asociat unui eveniment cultural, un festival de muzică underground și ne-am propus sa realizam mai mult decat o colecție vestimentară traditionala, am adoptat o estetica care sa sublinieze fiecare element care defineste conceptul. Inspirația vine din zona designerilor vestimentari independenți, în special din culturile japoneză si scandinava, fiind  pasionati de aceste culturi, in general. In proiect a fost implicata o echipa numeroasa, a fost amplu și am avut nevoie de multă energie. Experimentăm în continuare, lucrăm deja si cu piele pentru accesorii vestimentare, următoarea etapa este să realizăm si design pentru încălțăminte.  Așadar, noi concepem design-ul si cu ajutorul atelierelor colaboratoare vom propune in viitor tinute complete, nu numai piese vestimentare.  Deocamdată am realziat cateva modele atipice de borseta pe care le vom prezenta sub un alt nume destinat accesoriilor vestimentare din piele, Doppel Goer. “









Valah – o abordare care dorește să aducă în prim-plan materiale de calitate, lucrate cu mare atentie asupra tuturor detaliilor.


“Inspirația pentru acest concept a fost destul de greu de omogenizat. Fiecare piesă vestimentară a fost inspirată din personalitatea unei trupe și dedicată acelei trupe, această abordare fiind foarte apreciată. Fiecare piesa vestimentara a primit numele unei melodii a trupei respective, un tribut pentru cei care au participat la ediția de anul trecut a festivalului Dark Bombastic Evening. Vom continua să proiectam ținute vestimentare pentru oameni care merg la festivaluri, publicul să se regăseacă în ținuta pe care o adoptă. Ne permitem sa afirmam că este nevoie de un pic de atitudine atunci când îmbraci Valah. Sunt oameni care adoptă o ținută, dar nu li se potrivește, atat din punct de vedere estetic cat și ca atitudine. Cert este că aceste piese vestimentare sunt versatile, pot fi purtate in multe ipostaze. Aceasta abordare a avut un risc semnificativ pentru noi. Am lansat proiectul la un festival în care  majoritatea participantilor, ca si noi, de altfel, adopta tinute all black, poartă haine negre din cap până-n picioare si sunt usor rezervați la alte propuneri vestimentare. Știm din propriile experiențe că nu este ușor să ieși din jeans și din tricoul cu trupa preferată. Intenționat, nicio piesă vestimentară realizată de noi nu a avut culoarea negru, ne-am asumat și acest risc, mizând pe coarda sensibilă și am așteptat cu nerăbdare reacții, care nu au întârziat să apară. 

Oamenii au recționat pozitiv, chiar am primit multe aprecieri care nu s-au oprit după festival, au continuat să vină, si acest lucru ne bucura si ne ajuta sa credem in continuare in ceea ce ne-am propus sa realizam. Este o nișă, dar noi nu ne-am propus să facem ceva simplu, usor, comercial, ne-am asumat și trebuie să muncim să punem cărămidă cu cărămidă... Ne-am propus ca anul acesta să ajungem si la alte festivaluri, insa va trebui sa fim activi si la alte evenimente mai mici, vom continua să studiem publicul, să observam ce stil adoptă, astfel incat să creem tinute vestimentare potrivite fiecarei culturi. Vom experimenta și elemente mai minimale care să devoaleze personalitatea noastră.”








Materiale de calitate, bumbac ecologic

„Nu facem deloc rabat în privința calității. Am ales materiale naturale, speciale, importate dintr-o fabrică din Spania. Sunt ecologice, am ales un bumbac foarte bun, de calitate superioară. Am colaborat și cu un manufacturier din România - Pânză de Florian, unde găsim exact ceea ce ne trebuie. Am ales să personalizăm materialele vopsindu-le pe fiecare în parte într-un laborator din Bucuresti. Muncă și investiție semnificative... Din exterior nu se văd aceste lucruri, dar ne dorim ca totul să fie de calitate foarte bună. 
Peste toate, este dificil să găsești pe piața din România materiale cu o calitate superioara, ale căror culori să fie așa cum și le dorește un designer. Am preferat să luam un material de foarte bună calitate și să îl vopsim într-o paletă de culori pe care am dorit-o noi. Nu am dorit să facem rabat de la calitate nici macar când am realizat logo-ul festivalului, am ales sa folosim elemente brodate, care sa se integreze bine in fiecare piesa vestimentara. Vom căuta, in continuare, să găsim un echilibru între prețul de vânzare și ceea ce realizăm.”  







În România nu este o piață ordonată 


„Ca antreprenor trebuie să te lupți, să găsești colaboratori, să fii conectat permanent in mediul specific de lucru. Nu vom spune că sunt piedici reale. Nu este o piață ordonată, în sensul ca să poți să apelezi la cineva și apoi să mergi în altă parte și să găsești același nivel de calitate și preț. Este un pic haotic ce se întâmplă în domeniul acesta de manufactură. Important e sa fii perseverent si consecvent, e musai să îți păstrezi identatatea si, în același timp, sa fii contemporan si inovativ. Să înțelegi ce vrea lumea să poarte. În rest, la nivelul la care suntem noi acum rețeta e simplă. Ți-ai găsit furnizorii, ți-ai făcut calculul de rentabilitate și cam asta e...mai departe trebuie sa te preocupi si de vanzare, altfel e dificil sa reusesti sa ai preturi accesibile. În general, designer-ul roman își adaptează conceptul la ceea ce i se cere. Este comercial, dar nu este greșit întru totul. Trebuie să existe și o componentă comercială care să îți poată permite, la un moment dat, să realizezi ceea ce îți dorești. Noi nu ne-am propus să facem asta, ci ne-am propus să atragem publicul către ceea ce realizăm. Problema, ca și în alte domenii de activitate, este cauzată, probabil, de lipsa de educație, pentru că nu ne atrage nimeni atenția cum să ne îmbrăcăm, cum să ne purtăm, astfel incat să reusim sa adoptam un stil potrivit personalitatii noastre.”







Invitați să expună într-un showroom la Paris

„Ne place frumosul, ne dorim să experimentăm si sa exploram si alte valente. Trebuie să cristalizăm un pic ceea ce am realizat până acum, asteptam in continuare feedback-ul publicului nostru țintă... Ne bucura faptul ca am reușit să atragem atenția și în afara României, am primit deja o invitație să expunem într-un showroom din Paris. Am găsit deschidere și într-un showroom din Barcelona, așadar pe viitor ne vom adresa si publicului din alte tari, este important sa primim aprecieri si din alte medii, pozitive sau si negative, in care designul vestimentar are o alta forma. Vom studia în continuare, credem în acest proiect care cu siguranță se va dezvolta frumos.




































Comentarii

Postări populare