Mánecika: “În ziua de astăzi, mulți dintre noi ne putem identifica ca fiind niste ciudați în lumea normală”









Trăim într-o epocă în care femeile au îndeletniciri diferite față de acum 50 de ani. Anastasia Celan păstrează o cutumă care ne amintește de munca bunicii. Ține minte și acum momentul în care a decis să cumpere primul ei goblen și să îi ofere formă atractivă, captivantă. Era elevă de liceu. Azi, are 25 de ani, iar pasiunea ei se reflectă în tablouri perfecte născute dintr-o muncă hipnotizantă, relaxantă, cu  modele atipice, enigmatice. Anastasia a terminat școala  “American Hotel Academy” din Brașov, lucrează în organizare de evenimente, deține o diplomă britanică și iubește să coasă goblen și mesaje motivaționale pe tricouri . Totul s-a transformat într-o afacere apreciată mai ales de cei care iubesc handmade-ul.






“După primul salariu al unui job part time, am intrat într-un magazin și am găsit prima mea imagine- goblen care mi s-a părut deosebită. De atunci am acceptat provocarea pe care mi-am creat-o singură și nu mă mai pot opri! Nu m-am gândit niciodată că fac ceva deosebit. Pentru mine goblenul este relaxarea mea, timpul petrecut cu mine. Când brodez am foarte multe gânduri, unele mai bune, unele mai rele, stări de fericire sau supărare. Brodatul mă face să mă simt bine, să-mi aranjez gândurile, să analizez. Într-adevâr, a fost puțin greu la început să invat sa le fac, dar acum îmi place foarte mult să aleg modelele atipice, care sunt deosebite și chiar enigmatice. Oarecum, am reușit să creez propriul stil, iar imaginile pe care le aleg sunt imaginile unor femei. De multe ori mi s-a zis că subconștientul meu alege modelele care seamană foarte mult cu mine, însă eu tind să cred că toate retrăirile mele, gândurile și energia mă reprezintă în aceste imagini. Tot ce pot să spun este că nu mă pot defini ca fiind o persoană răbdătoare. Nu am răbdare sa aflu ce cadou sau surpriză mi se pregatește, dar când e vorba de goblenuri totul este diferit. Sunt în lumea mea cu mii de ațe împrăștiate prin toată casa, ace și pânza care prinde culoare și forme.






Munca ei este apreciată, iar prietenii apropiați o numesc hipsteriță. Are mereu emoții atunci când livrează comanda

"Hipsterița", aceasta este gluma prietenilor mei… În ziua de astăzi, majoritatea ne putem identifica ca fiind niște ciudați în lumea normală. Îmi place că munca mea este apreciată de cei apropiați. Fiecare are o pasiune, iar pasiunea mea este frumosul. Pot să zic ca am un stil anume, deseori diferit de cel al oamenilor care mă înconjoară, însă suntem mulți, sau mai bine zis multe care avem "gusturi comune". Toate feedback-urile pe care le-am primit au fost foarte pozitive. Recunosc că de fiecare dată sunt foarte surprinsă, poate din cauză că mă âncolțește timiditatea, am mereu emoții când "livrez" comanda…”








Tricourile  #mood cusute cu migală au devenit business

“Ideea cu tricourile nu a fost una spontană.  O gândeam de ceva timp, însă poate din cauza unei mici neîncrederi în reusită, sau pur simplu pentru că aveam nevoie de un impuls/ o motivație, am ezitat să mă apuc de ele. Am tot colectat idei, și timp de un an am avut câteva încercări. Prima data, când am făcut un tricou a fost extrem de spontan. Am simțit-o ca pe o încercare a propriilor forțe, pentru că nu credeam că aș putea merge mai departe de ceea ce făceam deja cu goblenurile. Povesteam cu prietenii,  cu noile cunoștinte și  mai primimeam comenzi, însă nu planificam nimic serios. Mereu găseam scuza că nu am timp. Datorită anumitor concepții din business, mi-am format și ideea principală.  Ce-mi doresc de fapt pentru triciurile create de mine? Se potrivește stilul desenului pe care mi-l cere clientul? Are rost să mă apuc de comandă? E musai să îl cos cu plăcere, iar aceasta "plăcere" vreau să o păstrez indiferent de orice altceva. Tricourile # mood au apărut absolut spontan, iar eu am înțeles că este timpul ca idea mea de acum câțiva ani, care se afla pe un raft destul de prăfuit, începe să capete un sens și merită să fie arătată lumii. Fără nicio ezitare am decis să le fac câteva poze, ca mai apoi să fiu  învăluită de emoții pozitive, după ce am stat trei zile să răspund la felicitarile pe care mi le ofereau persoanele necunoscute.”






Este un wedding planner pasionat, inspirat și fericit că  în job-ul de său poate să profite de dragostea sa față de handmade

“Job-ul meu principal este o altă "arta" a mea. Lucrez pentru Events Management, iar visul meu s-a îndeplinit acum un an, când m-am angajat la o agenție de evenimente din Brașov. Sunt un wedding planner pasionat, inspirat și fericit că și în job-ul de zi cu zi pot să creez, să profit de dragostea mea față de handmade, iar în același timp să fac și lucruri care mă responsabilizează. Îmbin plăcutul cu necesarul, iar asta îmi adduce împlinirea. Living the dream!”

“Tricourile pe care le creez sunt pentru fetele îndrăznețe, pentru fetele care au atitudine”

“Cu toții cunoaștem acel moment cînd nu vream să scoatem cuvinte…. Avem stări, #mood și deseori dorim să fim lăsați în pace, sau căutăm o altă metodă prin care vrem să le arătam celor din jur cum ne simțim. Tricourile #mood sunt făcute pentru asta. Vrem o țigară, le arătăm tricoul. Vrem să fim lăsate în pace, avem un tricou deosebit pentru asta. Sunt mii de idei, mesaje motivaționale sau pur și simplu pofte pe care le simțim. Tricourile pe care le creez sunt pentru fetele îndrăznețe, pentru fetele care au atitudine și carora nu le este frică,  nu se simt stânjenite să arate care este #mood-ul lor astăzi.”






Goblenul înseamnă artă. Este o muncă migăloasă

“Goblenul poate fi numit 100% artă. Este o artă puțin apreciată de oameni în toata lumea. Puțini înteleg ce înseamnă munca și efortul depus pentru un goblen. În dependența de mărimea goblenului, poate să-mi ia până la un an elaborarea acestuia. Este o muncă "migaloasă", care necesită foarte mult timp și oarecum puteri. În străinătate fetele îmbină această tehnică veche cu noile tendințe. Au descoperit o metodă mult mai simplă și rapidă, dar în același timp care are un efect aparte. Sunt imagini cu clădiri brodate, sau mesaje mai feministe, sau mii de alte idei în care ne putem regăsi. Mereu este ceva mic, frumos, deosebit și chiar personalizat. Multe fete creative  au un business destul de vast în acest domeniu, lucru care îmi dă speranța ca această artă va fi tot mai căutată.”







Care sunt planurile pe viitor?

Nu îmi place să-mi fac planuri. Încerc să mă țin de spontaneitatea care nu m-a trădat niciodată. Știu sigur că în viitorul apropiat voi continua să mă dezvolt în domeniul pe care mi l-am ales, iar ce planifică acest viitor pentru tricourile mele este o enigmă. Scopul meu este să continui să creez ce imi place, iar faptul că ceea ce îmi place mie le place și celorlaști, mă motivează să continui colectarea ideilor și aducerea lor la viață. Am o pagină pe facebook care se numeste Mánecika (așa mă numește mama de când eram mică). De fapt mi-a luat ceva timp să caut o denumire care mi se potrivește. Deoarece vorbesc limba rusă, masjoritatea prietenilor din România ma numeau Rusky sau Matrioshka (sau chiar mama Rusia). Am încercat să mă leg de aceste nume, însă Matrioshka este ceva foarte cunoscut, și chiar gasisem niste branduri cu acest nume. "Mánecika" mă face să zâmbesc. Este ceva cald, din copilărie. Este ceva foarte personal, ceea ce reprezintă și fiecare goblen sau tricou brodat pentru mine. Vreau să simtă puterea mesajelor, caracterul fiecărei cusături și energia pozitivă pe care încerc să o transmit.






Comentarii

Postări populare