În ultimii ani, unul dintre subiectele principale de
îngrijorare pentru oamenii de știință l-au constituit schimbările climatice.
Poluarea, exploatarea excesivă a resurselor, defrișările unor zone extinse de vegetație
au condus la efecte negative asupra climei ce se resimt pe întregul glob în
condițiile meteo de multe ori extreme și neobișnuite pentru perioada anului și
zona în care au loc. Un rol important în toate acestea îl joacă diversele
industrii, inclusiv cea a modei.
La nivel global, cererea pentru articole vestimentare s-a
aflat într-o continuă creștere, în special în ultimii zece ani, când producția
acestora a cunoscut o creștere semnificativă. Unul dintre efectele pozitive
notabile este crearea unor noi locuri de muncă, în anul 2014 numărul celor care
lucrau în industria modei fiind estimat între 60 și 75 de milioane de persoane,
mult peste cele 20 de milioane, cât erau raportate în anul 2000. Cu toate
acestea, producția tot mai mare de haine, rezultat al cererii crescute de pe
piață și al unor modificări apărute în comportamentul consumatorilor (aceștia
alegând să își schimbe garderoba mult mai des decât în deceniile anterioare,
indiferent de multe ori de starea articolelor vestimentare deținute), a dus la
crearea unei presiuni tot mai mari asupra mediului.
Astăzi, brandurile și designerii de modă care aleg să ia
măsuri în acest sens sunt cei care, prin responsabilitate, duc moda mai
departe, către un viitor cu un nivel scăzut de poluare și resurse reciclate,
astfel încât mediul să fie cât mai puțin afectat. Tommy Hilfiger, binecunoscutul designer american, a fost unul
dintre primii actori de pe scena modei care a înțeles importanța grijii față de
mediu și a ales să ia decizii importante în acest sens. Acesta se află într-o
misiune de a crea o modă care să nu irosească nimic și să întâmpine toate
alternativele. În cadrul acestui demers, compania sa și-a stabilit ținte
ambițioase și și-a unit forțele cu partenerii din industrie pentru a progresa.
În august 2019, Tommy Hilfiger a
semnat The Fashion Pact, alăturându-se cu mândrie unui grup de colaboratori cu
idei similare pentru a avansa în continuare sustenabilitatea în domeniul modei.
În 2019, Tommy Hilfiger a lansat, de asemenea, Jeans Redesign Guidelines cu
Ellen MacArthur Foundation pentru a stabili cerințe minime privind
durabilitatea articolelor, sănătatea materialelor, reciclabilitatea și
trasabilitatea. În același an, Tommy Hilfiger s-a alăturat We Are Still In -
the Fashion Industry Charter for Climate Action - și RE100, angajându-se să
furnizeze 100% energie electrică regenerabilă în toate instalațiile deținute și
operate până în 2030.
De curând, brandul Tommy
Hilfiger a prezentat două modele de încălțăminte pe cât de cool, pe atât de
responsabile față de mediu, proiectate folosind fibră din coajă de măr
reciclată - o alternativă bio pentru piele, derivată din deșeurile industriei
agricole. Aceasta este rezistentă și groasă, cu un impact asupra mediului mai
mic decât alte alternative de piele vegană, care conțin de obicei cantități
mari de materiale pe bază de fosile.
De asemenea, colecția Tommy Jeans Primăvară 2020 propune stiluri din denim 100% reciclat,
ce prezintă printre altele fire de coasere realizate din sticle PET reciclate.
Nici principalele colecții Tommy
Hilfiger pentru femei, bărbați și copii din acest sezon nu au fost uitate,
materialele textile reciclate și bumbacul organic fiind prezente în proporții
impresionante, din grija față de mediu și față de consumatori.
Astfel, pe lângă tehnologia cojii de mere recent
folosită, eforturile de circularitate ale lui Tommy Hilfiger includ oferirea de articole de îmbrăcăminte cu denim
100% reciclat, pene Re: Down® reciclate, 100% lână reciclată, 100% bumbac
reciclat și multe altele. Misiunea lui Tommy Hilfiger se bazează pe strategia
PVH Fashion Forward, un set de 15 priorități menite să reducă impacturile
negative la zero, să crească impactul pozitiv și să afecteze pozitiv un milion
de vieți.
Moda este și va rămâne o preocupare majoră a omului
modern, însă onorarea unei cereri tot mai mari pe piață nu trebuie să ducă la
uitarea unei responsabilități la fel de mari ca cea față de consumator: aceea
față de mediul care ne înconjoară și ne susține zi de zi. Viitorul modei va fi
unul sustenabil, în care materialele reciclate vor juca un rol principal.
Comentarii
Trimiteți un comentariu