"Vreau să găsesc oamenii care le asortează cu sufletul lor”






Una dintre pasiunile ei este Haruki Murakami. Îi citește cărțile, iar acestea i-au schimbat viața. Pe vremea când picta, își semna tablourile Haruka, un nume japonez plin de semnificație, ce amintește de o primăvară cu miros de flori, o apă curată, o toamnă frumoasă. Daniela Stupar își poartă acum entuziasmul lucrului de mână spre Haruka’s Bracelet, un spectacol infinit de culoare, modele unice care exprimă plasticitatea și suplețea unui artist cu har. Pasiunea s-a transformat în afacere, iar azi brățările Haruka se vând în toată țara.

“A fost un vis îndepărtat al meu… Să țes. Când eram copil,  o priveam pe  bunica mea la războiul de țesut și eram fermecată de felul în care suveica trecea printre firele de ață. Acestea se transformau în pânză și apoi în tot felul de obiecte minunate, de la prosoape, la bluze, sau covoare. Am rămas mereu cu gândul la acel razboi și apoi  am căutat să văd cum e să lucrezi la el. Am realizat că în viața modernă e greu să pui un razboi din acela într-un apartament și, cumva, visul meu de a țese părea iluzoriu.  Dorința a rămas în suflet… Am văzut pe internet o înregistrare cu un razboi minuscul. L-am comandat, am luat mărgele, m-am uitat pe tutoriale cum se țese și am învățat să fac acest lucru foarte repede. Însă ceva mă nemulțumea.  Lucram cu mărgele destul de mari, iar eu prefer lucrurile cât mai mici. Până la urmă a funcționat magia care te conduce către visul tău. Am văzut la mana unei prietene o brățară extraordinară,  țesută, dar din mărgele mult mai mici. Era creată de un designer care lucra cu femei din Columbia, într-un proiect social. Brățara costa o gramadă de bani. Bineînțeles că am căutat genul acela de mărgele mici, Toho, mărgele de sticlă japoneze  și de atunci am început să le folosesc exclusiv pe acestea. Am început să studiez modele  altor brățări. La început mă inspiram din ele,  iar apoi am desenat modelele pe hârtie. Le fac așa cum simt eu. Multe dintre acestea apar în mintea mea sub formă de ghidare divină…. De ziua mea, am realizat 50 de brățări diferite, o colecție ce-mi sărbătorea împlinirea celor 50 de ani ai mei. Am creat o pagină și un magazin online unde le-am postat și nu le-am lansat decât în 16 decembrie, ziua în care m-am născut. A fost un succes! Lucrez alături de nora mea, Bianca Lavinia Stupar care face și pozele pentru magazinul nostru online. Azi, brățările Haruka se vând în toată România! “





Brățările Haruka  stârnesc zâmbete și admirație. Trezesc în fiecare dintre noi fetița din suflet

“Indiferent de poziția socială, de statut, sau de venituri, orice femeie reacționează la ceva mic, delicat și strălucitor. E ca un trigger care ne duce în starea unui  copil entuziasmat de un lucru mărunt, dar care este foarte prețios pentru el. Cred că se simte în ele bucuria pe care o am eu când le lucrez. Este ca și cum unei fetițe îi dai să amestece într-un mod unic niște comori speciale care mai apoi se transformă într-o brățară. Simt o bucurie de nedescris când pregătesc mărgele pentru o nouă brățară. Le pun pe masă ca vopselele unui pictor pe paletă. Uneori,  sunt ca într-o transă atunci când lucrez, mai ales dacă cineva îmi cere un anumit model, cu tema care mă inspiră. E o stare miununată! Cu siguranță asta se transmite prin brățări fiindca mereu mi se spune că cei care le poartă simt o energie bună în ele, că devin dependenți, și nu le mai dau jos de pe mână.”





Îi place imperfecțiunea și paleta de culori a mărgelelor Toho. Un singur detaliu poate strica sau înnobila o brățară.

“Asa cum am spus,  am ales mărgelele Toho fiindcă sunt cele mai mici, sunt oarecum imperfecte, dar acest lucru le face cu adevărat speciale.  Îmi place să combin nu doar culori, ci și texturi. Unele sunt mate, altele transparente,  unele lucioase, metalice, iar acest lucru îmi dă confortul de  a mă folosi de aceste diferențe să pot crea brățări cu texturi diferite. Un singur detaliu poate strica sau înnobila o brățară.  Nu-mi plac lucrurile liniare și prea “cuminți”. Îmi place jocul de lumini ce se naște din multitudinea de texturi și mărimi, pe lângă paleta de culori. “





O inspiră simbolurile dacice, folclorul cusut pe pânză cu diverse semnificații, pictorii pe care îi iubște enorm, ca  Van Gogh. Monet  sau Gaudi


“Îmi place mult să citesc, de la biografii până la cărți cu simboluri.  Găsesc inspirația în tot. Iarna am realizat o mică serie de brățări cu  oameni de zăpadă, case înzăpezite, reni, și brazi plini de globuri strălucitoare, sau primăvara brățări cu flori,  copaci înverziți…Așadar, totul mă inspiră.. Am făcut o serie de modele folosind simboluri dacice de prosperitate, longevitate și sănătate. Am studiat bijuteriile mongole și am creat câteva brățări folosind acele culori și simboluri. Nu e foarte ușor să desenezi simboluri pe brățări de acest fel, fiindcă pe de o parte ești limitat de dimensiune, dar și de modelul geometric. Cel mai adesea modelele sunt mai liniare, geometrice sau stilizate. “





Targetul Haruka’s Bracelet  a fost de la început femeia atentă la detalii, cea care vede diferența unui anumit aspect din brățară

“Sunt milioane de modele de brățări! Unele la modă, altele foarte prețioase… Eu vreau să găsesc oamenii care le asortează  cu sufletul lor. Cei care nu țin cont de modă, de trend-ul actual.  Timpul în care eu le fac  variază în functie de model. Lucrez foarte repede, dar țesutul în sine e doar o fază din proces, fiindca este partea de început cu pregătirea terenului: să desez modelul dacă este ceva nou, să întind ițele pe care voi țese, să aleg mărgelele, etc.  Totul se transformă în adevărate provocări! Aleg anumite culori, apoi le schimb până voi fi mulțumită de tot ceea văd pe masă… Am trimis și în străinătate, dar nu prin comenzi, nu am primit direct astfel de comenzi… Multe persoane din Romania îmi comandau pentru cadouri oferite  rudelor sau prietenilor din străinatate. Brățările mele au ajus în America, Elveția, Spania, Italia sau Portugalia. Se întamplă des să mă sune doamne din Cluj care vor să ofere un cadou unei prietene… Le cumpără și bărbații. Desigur, nu în aceeași proporție ca femeile, dar  ei mă provoacă mai mult… Unul dintre ei și-a dorit un lup pe brățară.  Nu a fost simplu, însă am reușit să îl fac așa cum l-a visat…”





Rombul, simbol benefic… Un element de echilibru între Yin și Yang. “De când lucrez brățările Haruka,  mi s-a îmbunătățit considerabil vederea”

“Rombul apare des în modelele folosite de mine la realizarea acestor brățări. Este o cruce stilizată, un element de echilibru între Yin și Yang, un simbol vindecător.  De când lucrez aceste brățări, fără ochelari, mi s-a îmbunătățit considerabil vederea. Am simțit pe propria piele beneficiile acestora, de la elementele geometrice, la cromoterpie și la simbolul brățării în sine, ca element protector. Pe vremuri, soldații români își puneau la mână trei brățări să îi păzească de rele. Până în zilele noastre, brățara roșie pusă la mâna bebelușilor  este un obicei păstrat și acum. Am făcut și brățări mici pentru nou născuți și mă bucur de fiecare dată cand mi se cer. Le transmit toată iubiera mea în fiecare mărgea. “


























Comentarii

Postări populare