Daniela Barb “ Sunt părți din mine care se exprimă prin colecțiile mele”








O demonstrație de fericire, echilibru și pasiune. Un designer receptiv la tot ceea ce natura ne oferă frumos și bun. Daniela Barb exprimă prin haine forme de viață, iar un asemenea spectacol nu are cum să treacă neobservat. „Știu cine sunt” este motto-ul care devoaleaza creațiile semnate Daniela Barb. Acele piese unice și fascinante ce urmează să îmbrace femeia cu atitudine, femeia complexă. În antreprenoriat s-a dovedit a fi un autodidact  foarte bun, iar azi culege laurii...









Ce vreau sa fac? Asta este intrebarea pe care mi-am adresat-o in urma cu aproximativ sase ani. Am lasat deoparte tot ceea ce am învățat vreodată, tot ceea ce știam să fac, chiar dacă tot ce realizasem până atunci construise omul care devenisem la acel moment. Așadar, am gândit că era timpul unei schimbari, să fac ceva care sa aduca bucurie pe termen lung. Fie că știam sau nu cum... Raspunsul a fost: design vestimentar.
Pana in anul 2013 nu am avut niciun fel de pregatire sau experienta  in lumea modei, eu urmand facultatea de drept. Din 2013 sunt intr-un proces de invatare continua. Am intalnit multi oameni buni, frumosi. Am urmat cursuri de design vestimentar, am fost autodidact, mi-a plăcut enorm tot ceea ce am intreprins, iar azi feedback-ul este bun. Fiecare pas pe care il fac ma bucura, libertatea de a crea este incredibil de frumoasa. Este multă muncă, multă pasiune.
In copilărie am incercat sa fac o pălărie cu boruri largi, verde, din satin. Am folosit mașina de cusut a bunicii mele, iar talentul meu a încolțit, poate, la acel moment. Acum încerc să îl concretizez și să îl dezvolt.„






În spatele fiecărei colecții există un concept. Sunt părți din mine care se exprimă, cumva, prin colecțiile mele.  Pentru mine contează mult mai mult interiorul unui om, esenta lui, decât exteriorul sau.

„Evident, sunt importante ambele și trebuie să existe un echilibru intre ele, adică exteriorul să exprime interiorul. Când începi să te cunoști pe tine, atunci poti spune că începi să îi cunoști pe alții și lumea din jur.
M-ai întrebat de ce nu am promovat in mod susținut brand-ul Daniela Barb până acum. Ei bine, eu cred că hainele ar trebui să vorbească singure și sa exprime ipso facto acel ceva. Ceea ce încerc să transmit trebuie să se vadă în haine. Omul apreciază haina, până la urmă. Chit că totul are o poveste și povestea vinde, am considerat că este mult mai important ceea ce eu creez decât cine este în spatele a ceea ce se creează.
Sunt trăiri profunde, iar fiecare colecție este sustinuta de un concept. Sunt părți din mine care se exprimă cumva în colecțiile mele. Armonia din oameni si din natura este o sursa inepuizabila de inspiratie. Asta  este ceea ce doresc să transmit prin creațiile mele.”







Cărei femei mă adresez? Femeii care știe cine este.  Aceasta face parte din filosofia de brand. Știu cine sunt ar putea să fie un motto... 

Filosofia Daniela Barb este aceea ca femeia se transfoma, dar esenta ei este aceeasi in toate momentele vietii sale. Ea stie cine este si stie si sa arate acest lucru.
Trebuie să respecți ceea ce ai fost, ceea ce ai devenit, cu bune și cu mai puțin bune, sa fii impacat cu toate. Ceea ce ai fost a construit ce ești acum.  Peste toate, haina nu definește persoana care o îmbracă, ci atitudinea celui care poartă haina contează.
Din anul 2017, lucrez pe un concept mai amplu, o trilogie. Arhetipuri - aceasta a fost ideea inițială care a avut ca sursă de inspirație sacrul și profanul din opera lui M. Eliade. Ulterior traseul acestui concept a fost imbogatit de ideile psihologiei jungiene. Acesta a fost declicul. În momentul în care am aprofundat conceptul am realizat că e de o complexitate pe care la acel moment nu o puteam exprima într-o singură colecție, asadar am împărțit-o în trei. Prima s-a numit Pământ, a doua parte- Apa, care va fi gata în curând, iar a treia va fi Cer, care va închide colecția. Doua dimensiuni: sacru si profan. Armonia aceasta dintre sacru și profan este ideea de bază, iar partea aceasta- Apa, am perceput-o ca o adâncire  în profunzimile ființei mele, așa cum le înțeleg la acest moment. Poate mâine le voi înțelege altfel, peste un an probabil că mă voi fi transformat și mă voi înțelege altfel. Este evolutia fiecaruia dintre noi, ciclica, naturala. E ca o călătorie în adâncuri...




Armonia, ideea din spatele unei haine sunt foarte importante. La mine trebuie să intervină un soi de detașare de tot ce este în jur.

„Îmi vine în minte una dintre colecții numită Ukiyo-e. Sursa de inspirație a fost cartea Bucuria vietii, scrisă de Irving Stone, despre o parte din viața lui Vincent van Gogh. Unul dintre materialele textile pe care le-am ales pentru acea colecție a fost un brocard cu minunate reflexii aurii si argintii. In momentul în care l-am văzut am știut instinctiv să îl incadrez  în regiunea minieră Borinage, acolo unde Van Gogh a trăit ca un ascet. Aurul din om! Așa am simțit.
 Cât despre eleganță, pentru că m-ai întrebat, voi spune că are o conexiune foarte puternică și cu naturalul. Are, de asemenea, o legătură puternică și cu minimalismul. Va exista întotdeauna în modă. În colecția mea eleganța se arată la modul nonconformist.
Cum creez? Există o bucurie lăuntrică atunci când un produs este finalizat. Sunt fluctuații în timp referitor la un anume produs- acum pare să exprime ce trebuie, acum pare să nu exprime suficient, dar am dat maxim din mine în momentul în care am conceput acel produs. Trebuie să intervină un soi de detașare de tot ce este în jur.”





Texturi și culori care ne amintesc de natură. Tema zborului există de la început în creațiile Daniela Barb, iar colecția Apa identifică femeia în diverse ipostaze. Vorbim aici și despre natura umană.

Textura este redata uneori de materii moi, fluide sau pufoase, alteori de materii rigide, cu tinuta speciala. Lucrez deopotriva cu tesaturi a caror compozitie este doar matase, lana, in, poliamida, dar si cu diverse amestecuri precum matase cu lână, mătase cu poliester... Compoziții atipice.  Îmi place ideea de metalic, ma atrag materialele care reflecta lumina.
In colecția Pământ, de exemplu, folosesc o lână ușor mai aspră, pentru că pământul este și cald și rece, un cumul de contraste in echilibru, dar mi-am dorit să redau cumva contrastul cald-rece. Sunt atrasă de natură, dar si de natura umană. În natură toate se intrepatrund. Trebuie să vezi frumusețea din tot, atat la nivel macro cat și din micro, să vezi conexiunea dintre acestea.
Veți regăsi în creațiile mele tema zborului. Se manifesta în formule diferite inca de la început, revenind ca un laitmotiv in fiecare concept.  Zborul înseamnă acea tendință de creștere, de evoluție. E sugerat poate printr-un print sau prin croială, poate fi sugerat printr-un detaliu. El există. Trebuie să învățăm să ne eliberăm de orice ne încătușează.
Pentru colecția Apa am identificat diverse ipostaze ale femeii, de la femeia-copil, cu puritatea ei, la femeia-mama, maternitatea, sau femeia războinică, luptatoare, gen amazoană. Un cumul de contrarii din diferite etape ale vieții unui om. Dar aici mă adresez femeilor. Apa, în mintea mea, înglobează femininul în esența lui, înglobează luna, inconștientul și poate mult mai multe. Dualitatea sacru și profan pe care în timpul vieții o aduci într-o armonie, într-o înțelegere reciprocă, într-o unitate.”





Eu cred că se poate realiza orice atât timp cât iti concentrezi atenția cât trebuie și unde trebuie și rămâi cu ea centrată. Să fii conectat tot timpul cu ideea pe care vrei să o pui în practică


Colectiile pot fi gasite online pe website-ul  https://shop.danielabarb.ro, distributia lor fiind realizata și prin parteneri: online pe website-ul We Love Couture, iar fizic la magazinul ROLAND, The Grand Avenue, Marriott Hotel.
Ca antreprenor, acum un an, imaginam o fabrică situată în mediul rural, construită de la zero cu multă, multă lumină naturală. Acolo ar avea loc partea de execuție, productia. Imaginam și o infrastructură bine pusă la punct, astfel încât camioanele să poate pleca și să poată reveni.  Imaginam un câmp de lavandă și unul de grâu, dar și niște încăperi spațioase în care să vină studenți de la UnArte care să poată învăța câte ceva. Acest gând al meu nu a rămas la nivel de utopie. Eu cred că orice se poate realiza atât timp cât iti concentrezi atenția cât trebuie și unde trebuie și rămâi cu ea centrată.  Să fii conectat tot timpul cu ideea pe care vrei să o pui în practică. În acea fabrică ar exista oameni care s-ar bucura că sunt acolo, iar eu m-as bucura la rândul meu că ei sunt acolo. În acea fabrică nu ar veni la un job și atât. Asta imaginam. Trebuie să fie o conexiune cu zona rurală, să înțelegi ce potențial de mână de lucru există în acea zonă, să te ajuți cu oamenii de acolo. Să fie valoare adăugată de ambele părți.







Voi mai spune că nu m-am visat manager. Trebuie să ai resurse si să ai cui să delegi, pentru că si asta face un manager, dar încă nu am ajuns ca business în acest punct. Eu vreau să mă concentrez pe partea creativă, sa o dezvolt. Pe partea de antreprenoriat nu e ușor, e destul de greu, e complex, dacă vorbim la modul general. Încerci să le faci pe toate și corect și la timp și bine. Cu cât faci mai multe, vei lua energie din alte părți. La partea de creație trebuie să fac și să dau  mult mai mult! Totul dacă se poate!  Și dacă dai totul, încă se mai poate da câte ceva!






















Comentarii

Postări populare